Problémy může vyvolat i fakt, že dosavadní armádní cvičiště je velmi slabě pokryto mobilním signálem. V případě nouze, tak může být obtížné přivolat si pomoc.
S instalací značek se začne na jaře
Co se týče značení, to bude v prvních měsících jen v okrajových částech Brd, kam se mohlo chodit o víkendech a státních svátcích již od roku 2007.
Jak pro týdeník Dotyk upozorňuje Karel Markvart, manažer značení z Klubu českých turistů, s instalací dalších značek a vytyčování nových turistických tras se patrně začne až zjara, po ústupu zimy. „Já sám všude říkám, radši tam zatím ještě nechoďte, počkejte, až ty trasy budou řádně vyznačeny. A to samotné značení nejspíše začne až v dubnu, podle počasí. Navíc, velká část území, odhaduji tak třetina, bude nadále pro turisty nepřístupná, jde o celou centrální oblast. Budou tam cedule, že se tam provádí pyrotechnický průzkum."
Toto omezení bude ještě dva roky bránit volnému pohybu po brdské přírodě (čištění od munice má definitivně skončit až na konci roku 2017).
V Brdech se hned tak se někam nedovoláte
V dohledné době se nezlepší ani kvalita mobilního signálu. Z tří českých mobilních operátorů, oslovených týdeníkem Dotyk, pouze T-Mobile výslovně uvedl, že chce pokrytí území zlepšit. „Na místo jsme v září poslali techniky kvůli zmapování terénu. Výsledky měření jsme analyzovali a rozhodli se, že v Brdech pokrytí v průběhu příštího roku vybudujeme," sdělila mluvčí T-Mobile Patricie Šedivá.
„Tuto novou příležitost teprve analyzujeme a následně se rozhodneme, zda budeme u našeho dodavatele poptávat výstavbu vysílačů," uvedla mluvčí O2 Czech Republic Lucie Pecháčková s dovětkem, že pokrytí těchto oblastí lze zajistit za cenu velmi vysokých nákladů a návratnost těchto investic je přitom mizivá.
„V obdobných případech se snažíme o společné řešení s ostatními operátory, ale jednalo by se o velkou investici do území, kde nežijí lidé. Proto záleží na tom, jak se bude oblast turisticky rozvíjet. Primární zaměření bude na oblasti s nejvyšší koncentraci návštěvníků – hotely a rekreační centra," řekla k celé věci pro týdeník Dotyk mluvčí Vodafone Czech Republic Markéta Kuklová.
Další informace v aktuálním vydání týdeníku Dotyk.
Stáhněte si týdeník Dotyk zdarma do svého tabletu či smartphonu v App Store, Google Play, na Amazonu či v Microsoft Store.