Zubní pohotovost například zaznamenala celých 213 zákroků. Když se vezme v potaz, že se ordinuje pouze o víkendu a svátcích, připadá na jeden den zhruba 25 pacientů a většina ošetření nebyla akutních. Pacienti si očividně zkracují objednávací dobu u svého ošetřujícího lékaře.

Poměrně stejná situace byla i na dětské (374 ošetřených) a dospělé (625 ošetřených) pohotovosti. „Když jsme hodnotili první měsíc, opravdu se jedná nejčastěji o bolesti v krku, páteře, nebo zažívací potíže. To nejsou problémy, které potřebují rychlý zákrok. Lidé by si měli uvědomit, zda je v těchto případech nutné vyhledávat ošetření v ordinacích pohotovosti,“ řekla hlavní sestra Anna Tomečková.

Stalo se také, že jedna paní se svým dítětem uvedla důvod návštěvy v nemocnici, že jejich doktor má dovolenou a zastupující praktik je na druhém konci města. Nemocnici má prý blíže. Jiná pacientka s vyrážkou nešla ke svému lékaři ráno jen proto, že neměla čas a druhý den během ordinačních hodin ho také nemá.

Zvláštní se rovněž ukazuje to, že od jednoho praktického lékaře přišlo na pohotovost hned 38 lidí. „Statistika prvního měsíce ukazuje, že pacienti chodí k ošetření i opakovaně. Budeme to sledovat, jelikož to může znamenat, že jeho ordinační hodiny jsou špatně nastaveny,“ dodala dosavadní ředitelka Petra Eliášová.