Dělníci chtěli loď i s pontonem dovézt do vaňovského přístavu. Strojník bagru, když se začal ponton potápět, ještě stačil zaháknout stroj za palubu lodi, ale neštěstí už nezabránil. Do Labe tak rázem vyteklo zhruba 300 litrů nafty.

Zasahující hasič uvedl, že kvůli nehodě musela být na spodním toku Labe zastavena veškerá lodní doprava. „Je to kvůli tomu, aby lodě nevířily řeku a norné stěny pochytaly uniklou naftu,“ řekl.

Na místo nehody byli povoláni pracovníci životního prostředí města Ústí nad Labem a České republiky, povodí řeky Labe. Jak k nešťastné události došlo, je v šetření.

Jedná se o poměrně velký nákladní člun o výtlaku 500 tun, řekl ředitel závodu Dolní Labe Jindřich Zídek. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, loď je ale ve velké hloubce a její vyprošťování bude zřejmě složité.

Souprava dvou člunů a remorkéru zřejmě čistila nánosy z předloňské povodně, při návratu se ale u Vaňova začal jeden člun potápět. "Přepravovali tisíci a pětisettunovou vanu a ta menší se podle prvních informací začala potápět, takže se kapitán snažil dostat ke břehu, ale už to nestihl," řekl Zídek. "Jsou to zatím první informace, které máme, ale podle nich to vypadá, že člun je potopený v poměrně velké hloubce, i z bagru kouká jen lžíce," dodal.
Potopení tak velkého plavidla podle něj není příliš obvyklé. Před dvěma lety ztroskotala pod Střekovem loď měřící mělčiny, ale prakticky se nepotopila, protože dosedla právě na mělké dno. Ostatní případy jsou podle Zídka staré víc než deset let. "K potopení takto velkých plavidel dochází výjimečně, protože když najedou na kámen, většinou to ustojí a závadu dokážou opravit. Opravdu netuším, co se tam mohlo stát," dodal.

V bagru bylo podle hasičů 200 až 300 litrů nafty, která začala unikat, takže postavili na místě norné stěny. "Druhé by měly být postaveny i u Hřenska, ale i bez nich by k úniku látek až do Německa dojít nemělo," řekl operační důstojník hasičů.

Petr Sochůrek a čtk