Střet dvou protijedoucích souprav měla na svědomí nesprávně přehozená výhybka. Uvedl to Martin Drápal z drážní inspekce, podle jehož slov o sebe tramvaje zachytily, když se kvůli špatně postavené výhybce dostaly příliš blízko k sobě. Eva Stulíková z ředitelství pražské policie odpoledne přiblížila kolizi podrobněji. „Řidič tramvajové soupravy, který projížděl po ulici Zenklova v Praze 8, odbočil doprava na Střelničnou, po které se dále pohyboval směrem k Ládví. Křižovatku s ulicí Zdibskou měl projet rovně. Krátce předtím ale nesprávně přehodil výhybku a odbočil doleva. Přitom se střetl s protijedoucí tramvají, u které došlo k poškození zadní části druhého vozu,“ vysvětlila policistka.

Okolnosti nehody i míra jejího zavinění nicméně stále zůstávají v šetření. S jistotou mohou policisté konstatovat, že se na bouračce nepodepsal alkohol. To na místě vyloučily orientační dechové zkoušky u obou řidičů.

Nehoda si vyžádala částečné omezení dopravy. Provoz se podařilo obnovit o 20 minutách. Největší komplikace při odstraňování následků přinesl fakt, že podvozek jedné ze souprav vyjel mimo koleje.

Dvě velké nehody stále nejsou uzavřeny

Drobnější střety na tramvajových kolejích nejsou v metropoli ničím mimořádným. Statistiky uvádějí i několik případů měsíčně. Zpravidla jde o šťouchance, když nedobrzdí tramvaj přijíždějící ke stojící soupravě. Většinou tyhle střety nekončí příliš vážně.

V poslední době nicméně veřejnost vzrušily hned dvě vážnější nehody. Minulou středu si srážka tramvají číslo 6 a 16 na náměstí I. P. Pavlova vyžádal lehká zranění čtyř osob včetně obou řidičů; jednoho z nich bylo dokonce nutné z kabiny vyprošťovat. Při tom se poranil ještě policista. Střet tramvají, které obě mířily „dolů“ ke Karlovu náměstí, byl právě oním „klasickým“ nárazem zezadu. Podle svědků tramvaják ze šestnáctky brzdil, ale 300tisícové škodě nezabránil. Vyšetřovatelé stále zkoumají, zda má nehodu na svědomí závada na brzdách, nebo šlo o selhání lidského faktoru.

V šetření stále zůstávají také okolnosti tragické nehody na Kotlářce v Plzeňské ulici, která šokovala veřejnost ještě o dva týdny dříve. V pondělí 19. září tam rovněž zezadu narazila tramvaj číslo 20 do čtrnáctky. Šestařicetiletý řidič dvacítky, jehož souprava – naštěstí prázdná – se rozjela až na 65 km/h, na místě zemřel. Předpokládá se, že za nehodu se zhruba 20milionovou škodou mohou jeho náhlé zdravotní problémy, potvrzeno to ale zatím není. Jana Rösslerová z pražského policejního ředitelství v pátek Deníku potvrdila, že vyšetřování dosud není uzavřeno. „Stále se čeká na znalecké posudky a výsledky expertiz,“ řekla policistka, jež odhaduje, že zcela jasno o příčinách tragického střetu by mělo být tak za dva týdny. „V obdobných případech šetření trvá jeden až dva měsíce,“ uvedla policistka.

Více čtěte ZDE