Za první tři dny minisčítání zatím úřad zpracoval 1300 vyplněných dotazníků. Nejaktivnější jsou zatím školy ve Středočeském a Moravskoslezském kraji. Čas na vyplňování dotazníků mají školy do 13. listopadu.

Mezi žáky zatím v oblíbenosti předmětu vítězí tělocvik, prozatím ho uvedlo 27,3 procenta dětí. Až s odstupem za ním je informatika s 11 procenty. Tělocvik vede ve většině krajů, nejraději ho mají žáci v Pardubickém kraji. Ve Středočeském a Karlovarském ovšem žebříček vede matematika a v Libereckém informatika. Důvodem velké oblíbenosti těchto předmětů je především „skvělý učitel".

O svém budoucím povolání má jasno každý druhý žák, čtyři z pěti dotázaných by si v zahraničí dokázali se svojí angličtinou opatřit jídlo, polovina nemá zájem hrát na hudební nástroj a téměř dvě pětiny dětí dochází na sportovní kroužek.

První mobil mělo 22 procent dětí, než se staly prvňáčky, další dvě třetiny ho dostaly někdy mezi první a pátou třídou. Tisícikorunu by si tři pětiny žáků uložily do kasičky. Nejdůležitější je pro většinu dětí rodina a děti také nejvíc věří rodičům.

Poprvé se minisčítání na českých školách konalo v roce 2010, kdy se ho zúčastnilo na 30.000 žáků. O dva roky později byla účast poloviční. Hlavní inspirací českého projektu se stal britský Census at School.