Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vietnamci: z prodejců tepláků vážení zákazníci

Praha /FOTOGALERIE/ - Punc trpěné komunity už je minulostí. Teď se z nich stává velice zajímavá cílová skupina pro obchodníky. Řeč je o Vietnamcích, kteří se díky své podnikavosti domohli v Česku slušného majetku. Firmy si to jasně uvědomují, a tak se na ně v době krize začaly hromadně zaměřovat.

23.7.2009 17
SDÍLEJ:

Ze stánkařů se stávají zajímaví klienti, vietnamská komunita se vzmáhá - ilustrační fotoFoto: Deník/Michal Bílek

„Vietnamská komunita je velké odbytiště. Stále se na mě obracejí firmy, které ji chtějí oslovit. Jedná se o prodejce či výrobce automobilů, různých pokladen či potravin,“ říká Marcel Winter šéf Česko-vietnamské společnosti.

Ne všichni Vietnamci ale hovoří plynně česky, a proto se začínají v Česku houfně objevovat reklamní letáky s vietnamským překladem. Redakci Deníku se jich podařilo shromáždit hned několik desítek. Některé firmy dokonce začínají zaměstnávat na odborných pozicích i samotné Vietnamce, kteří jsou schopni se se svými krajany domluvit.

„První větší akce pro vietnamskou komunitu plánujeme na polovinu srpna. Zatím nevíme, co od toho můžeme čekat, v každém případě je tu šedesát tisíc Vietnamců a velká část z nich má živnostenské oprávnění,“ říká Dušan Duda, obchodní a marketingový ředitel společnosti Tukas zabývající se prodejem automobilů.

„Je jasné, že se tito živnostníci budou muset nějak dopravovat,“ dodává s neskrývanou nadějí, že vietnamští podnikatelé budou kupovat nové vozy právě u této společnosti. Podle Dudy už teď Tukas připravil ve spolupráci s Volkswagenem akci, kdy je schopen při větším odběru vozů vietnamským zákazníkům zajistit výhodnější cenu.

A pozadu nezůstávají ani banky či pojišťovny. „Nedávno jsme v Praze otevřeli klientskou pobočku zaměřenou na vietnamskou komunitu. Zaměstnáváme zde pracovníka, který hovoří plynně česky i vietnamsky,“ uvedla mluvčí Poštovní spořitelny Denisa Salátková.

Vietnamské klienty oslovuje třeba i Všeobecná zdravotní pojišťovna. Podle Marcela Wintera se díky společné kampani zvýšil počet pojištěnců mezi Vietnamci z pouhých sedmi procent, na více než desetinásobek. „Díky našemu společnému projektu vloni dosáhla pojištěnost jednasedmdesáti procent. To se v žádné jiné komunitě nepodařilo,“ uvedl.

„V době krize je každý klient dobrý,“ říká ředitelka analytické společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. „I když vietnamští zákazníci zpravidla nepatří k nejmovitějším, firmy současná situace nutí více se zaměřovat i na ně. A to přetrvá i do budoucna,“ uvedla.

O tom, jak se vietnamská komunita v Česku etablovala, hovoří i fakt, že od letošního roku mohou sledovat první česko-vietnamskou televizi s názvem Ethnic TV. Ta má být pilotně zaměřena právě na Vietnamce, přičemž postupem času se její záběr rozšíří i na další menšiny žijící v Česku.

Autor: Vojtěch Janda

23.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rome a Julie

Shakespeare se zamiloval. Kde? V Libni

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

Unikátní levhartí dvojčata a předčasný advent: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 23. listopadu 2017.

Doping? Řešení stále odsouváme, štve Hamzu

Stále nic nového. Dopingová aféra v biatlonu pořád nemá v dohledu konečné resumé. Podle šéfa českého svazu Jiřího Hamzy vedení světové federace (IBU) alibisticky jen čeká na rozhodnutí Mezinárodního olympijského výboru (MOV).  

Kandidát na fotbalového bosse Fousek: I v české komoře lidé chtějí změnu

/ROZHOVOR/ Jde znovu do boje. Podpora příznivců ho přesvědčila. Petr Fousek se opět bude ucházet o post předsedy fotbalového svazu. Na valné hromadě, která se koná 12. prosince, se o nejvyšší pozici v českém fotbale utká s Martinem Malíkem.   

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT