Firma vyhrála výběrové řízení na podporu a provoz nově zavedených služeb CzechPOINTU před více než dvěma roky v otevřeném výběrovém řízení. „Zadavatel může zadat veřejnou zakázku, jejímž předmětem jsou dodatečné služby, které nebyly obsaženy v původních zadávacích podmínkách," uvedlo vnitro v materiálech pro vládu.

Potřeba nových služeb podle vnitra vznikla kvůli okolnostem, které nešly předvídat. „Tyto dodatečné služby jsou nezbytné pro poskytnutí původních služeb," doplnilo vnitro.

Zakázku získá stejná firma, jako se o systém stará nyní. Vnitro se pro tento postup rozhodlo z důvodů udržení jednotnosti systému, což prý zajistí úspory. „Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí deset procent hodnoty stávajícího smluvního závazku," doplnilo vnitro. Cena podle vnitra vznikla na základě odhadu, který je potvrzen znaleckým posudkem.

Český Podací Ověřovací a Informační Národní Terminál (CzechPOINT) je kontaktní místo veřejné správy poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou rejstřík trestů, obchodní rejstřík, registr živnostenského podnikání a podobně. Umožňuje občanům získat informace, zažádat o výpis nebo učinit podání ke státu na jednom kontaktním místě. Systém je k mání třeba na poštovních pobočkách, kde tak lze různé výpisy získat.