Miloš Zeman má více než sto tisíc fanoušků. O druhé místo se dělí Michal Horáček a Jiří Drahoš s 82 tisíci příznivců. S velkým odstupem za nimi je pak Pavel Fischer s 28 tisíci podporovatelů. Na druhém konci žebříčku je Petr Hannig a Vratislav Kulhánek, které sledují méně než dva tisíce lidí.

Počet fanoušků prezidentských kandidátů na FacebookuZdroj: Performics

Počet fanoušků ovšem není vše. Nejaktivnější v oblasti přidávání obsahu je Mirek Topolánek a Pavel Fischer. Nejrychleji (ve sledovaném období o více než 4400) rostl počet facebookových příznivců kandidátovi Pavlu Fischerovi a Michalu Horáčkovi (téměř 2500 nových duší). Hannig a Kulhánek se krčí na chvostu i v tomhle ohledu.

Počet nových fanoušků prezidentských kandidátů na FacebookuZdroj: Performics

A jak jsou jednotliví fanoušci aktivní? Nejčinorodější jsou zastánci Pavla Fischera. Příznivci Michala Horáčka a Mirka Topolánka jsou se svou aktivitou na facebookových stránkách v těsném závěsu. Nejméně aktivní jsou opět podporovatelé Petra Hanniga a Vratislava Kulhánka.

Aktivita fanoušků prezidentských kandidátů na FacebookuZdroj: Performics

Analýza za období od 5. do 8. ledna 2018 zohlednila počet fanoušků, označení „To se mi líbí“ a komentářů, ale i sociodemografický profil fanoušků, jejich aktivitu i činorodost správců facebookových stránek.  

Rok 2013: Miloš Zeman vyhrává prezidentské volby.
Velká volební rekapitulace aneb Jak jsme si minule vybrali prezidenta