Co se však stane, pokud se opravdu zásilka ztratí?

Máme zkušenost člověka, kterému pošta „někde cestou“ ztratila tři balíky. Balíky byly pojištěné, každý zhruba na pět tisíc korun. Pošta nejdříve třicet dní šetřila, zda došlo prokazatelně ke ztrátě v době kdy za zásilku ručila.

„Po měsíci mi přišlo oznámení, že pošta vyhodnotila moji stížnost jako oprávněnou. Měl jsem se dostavit přímo na hlavní poštu v České Lípě, kde vše znovu prověřili,“ řekl deníku Adam Hendrych.

Má internetovou firmu, která zasílá cenné balíky prakticky denně a tak potřebuje mít jistotu, že zákazník opravdu obdrží to, za co si zaplatil. Myslel si, že když byla jeho stížnost oprávněná, dostane za ztrátu cenných balíků částku, na kterou byly pojištěné. Realita byla ovšem jiná.

„Dostal jsem za každý ztracený balík zpět 35 korun, což odpovídá částce za poskytnuté služby pošty. Celkem jsem tedy dostal 105 korun,“ dodává. Byl velice překvapený, když balíky posílal a pojišťoval je na částku pět tisíc korun za každý, předpokládal že při ztrátě dostane částku takovou, která by odpovídala hodnotě zasílaných věcí.

„Pošta při zjištění oprávněné reklamace ihned vrátí cenu služby nebo při pozdním dodání, třeba v případě pilného balíku, rozdíl v zaplacené službě,“ uvedla Zdena Hrbáčková, vedoucí pošty v České Lípě.

Pokud byl balík pojištěn a byla uznána oprávněná reklamace, sepíše se protokol a zahájí řízení, ve kterém je nutné prokázat, co bylo obsahem zásilky a zda obsah odpovídá částce, na kterou byl pojištěn. Po kladném ukončení řízení pak bude proplacena i částka na kterou byla zásilka pojištěna.