Strany na eurovolební kampaň vyčlenily mnohem méně peněz, než kolik investovaly do loňských sněmovních voleb nebo také do evropských voleb před pěti lety. Například sociální demokraté za minulé eurovolby zaplatili 60 milionů korun a za sněmovní volby 87 milionů korun. Ještě vyšší rozdíl ve výdajích má hnutí ANO 2011, které náklady na sněmovní volby vyčíslilo na 111 milionů korun, zatímco výdaje na evropské volby stanovilo na 18,5 milionu korun.

Podobně TOP 09, která za sněmovní volby zaplatila 63 milionů korun, nyní do kampaně chtěla vložit jen deset milionů korun. Stejnou sumu vyčlenila i ODS, která do předchozích voleb investovala minimálně čtyřnásobně více.

Mnohem blíže mají své volební rozpočty komunisté, kteří do eurovoleb vložili osm milionů korun a na sněmovní volby kolem 30 milionů korun. Výdaje Úsvitu přímé demokracie na evropské volby se blíží lidoveckým – pohybují se kolem 5,5 milionu korun.

Nižším nákladům stran na eurovolby odpovídá menší reklamní prostor, který využily. Celkem strany podle monitoringu společnosti Admosphere inzerovaly za 30,4 milionu korun v takzvaných ceníkových cenách. Nejvíce do reklamy vložilo hnutí ANO – 13,1 milionu korun. ODS využila inzertní prostor za 5,9 milionu korun a ČSSD za 4,5 milionu korun.

Své kandidáty do Evropského parlamentu začnou obyvatelé unie volit už ve čtvrtek, a to nejprve v Nizozemsku a Velké Británii. Ve většině zemí EU si volby nechali na neděli. V ČR se jako v jediné zemi EU volí ve dvou dnech – v pátek od 14:00 do 22:00 a sobotu od 8:00 do 14:00. Výsledky budou známy v neděli po 23:00.