Pardubický kraj – Švédsko? Nebo Finsko? To je teď to, o čem běží debata na sociálních sítích. Pardubický kraj tento týden slavnostně představil novou podobu svého loga. A následovala palba kritiky a sarkasmu, jako už dlouho ne.

Čtěte také: Prague City Tourism znovu hledá dodavatele loga za 5,4 milionu

Nové kulaté logo má nahradit globus korunovaný siluetou Kunětické hory. Symbolika nového loga má znázorňovat Pardubický kraj složený ze čtyř oblastí protínaných dopravními cestami. Historickými kupeckými stezkami ve žluté barvě a červenou linkou železnice.

Jenže bez tohoto výkladu většina lidí na první pokus hádá, že jde o vlajku Švédska přeškrtnutou červeným T, na druhý pohled pak někteří správně poukazují na to, že až na jednu chybějící červenou čáru se jedná o vlajku finské oblasti Ålandy.

Že by kritizované logo ještě na poslední chvíli Pardubický kraj stáhl, se asi nestane. „Rada Pardubického kraje tuto podobu schválila jako záměr. Znamená to, že návrh a provedení jako takový zůstane, ladit se budou jen některé detaily provedení loga," uvedla mluvčí krajského úřadu Zuzana Nováková.

Hejman Martin Netolický logo hájí. Podle něj je třeba nechat čas, než opadnou vášně. „Logo není na rozdíl od vlajky oficiálním symbolem kraje, takže ho není třeba v tisku rozebírat 14 dní. Když spadla střecha českotřebovské haly, byli všichni odborníky na vazníky, teď zase všichni rozumějí logům," míní.

Čtěte také: Nové logo Liberce? Grafik pobavil sociální sítě

Průšvih i úspěch
Na co potřebuje kraj logo? Jedna z často kladených otázek poté, co Pardubický kraj představil to své.
Ne všechno se z marketingového hlediska v Pardubickém kraji nedaří. Východočeské muzeum provozované právě krajem zaznamenalo mimořádný úspěch se sloganem: „Nudíte se v Hradci? Zámek Pardubice!" Po tomto úspěchu si kraj vybral s novým logem spíše tu slabší chvilku. Ale není v tom sám. Své o tom vědí například v Náchodě, kde jejich nové logo s dominantním písmenem N sklidilo výsměch za to, že silně připomíná logo značky jednoho výrobce kávovarů. Druhým průšvihem pak bylo, že písmeno N stálo v databance 200 korun, Náchod však za logo vyplatil částku 150 000.

Čtěte také:

Babiš na lovu. Pomůže mu rektor Bek i režisér Svoboda

Obytné buňky za korunu? V Praze 9 se to osvědčilo

Mexiko vrací úder: my zeď nezaplatíme, ale američtí spotřebitelé