Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za srážku vlaků u Horažďovic mohl signalista a výpravčí

Horažďovice – Signalista a výpravčí jsou podle vyšetřování Drážní inspekce odpovědní za loňskou srážku rychlíků u Horažďovic na Klatovsku. Policie zatím nikoho neobvinila, píše dnešní Mladá fronta Dnes v regionální příloze pro Plzeňský kraj.

24.2.2016 3
SDÍLEJ:

Srážka dvou vlaků u Horažďovic.Foto: DENÍK/Milan Kilián

Na začátku srpna se vlaky srazily před nádražím Horažďovice – předměstí. Signalista přehodil výhybku pod předposledním vagonem rychlíku jedoucího na Plzeň, takže přední podvozek vagonu jel dál po koleji a zadní část a poslední vagon vyjely na vedlejší kolej. Tam čekal v protisměru rychlík na povolení k vjezdu do nádraží. Nehoda si vyžádala 16 zraněných lidí, škodu osm milionů korun a více než denní zastavení provozu na trati z Plzně do Českých Budějovic.

„Výhybky byly přestavěné bez jednoznačného pokynu výpravčího. V komunikaci mezi výpravčím a signalistou byly udíleny nejednoznačné pokyny," řekl deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podle Marka Illiaše ze Správy železniční dopravní cesty, selhal lidský činitel. Výpravčí a signalista si podle něj za dané situace neporozuměli. Nehoda se stala v době, kdy stanice a trať v jejím okolí procházely velkou přestavbou. Signalista na dálku vůbec neviděl výhybku, kterou pod vlakem přehodil. Navíc krátce před nehodou přestalo pracovat zařízení, které počítá nápravy projíždějících vlaků, takže obsluha na řídícím pracovišti pak vidí, které úseky kolejí jsou volné. Kvůli tomu se provoz ve stanici řídil postaru, a to předáváním zpráv telefonem.

Policie zatím zprávu Drážní inspekce nemá. Výpravčího i signalistu už potrestal zaměstnavatel. Podle zákoníku práce po nich vymáhal způsobenou škodu do výše 4,5násobku mzdy. Navíc byli oba postaveni mimo službu, dokud nesložili nové zkoušky. Nyní už jsou oba zpátky ve službě, konstatoval Illiaš. Pokutu dostal i strojvedoucí vlaku, pod kterým signalista přehodil výhybku. Podle vyšetřovatelů překročil povolenou čtyřicetikilo­metrovou rychlost až o osm kilometrů v hodině. Na příčinu nehody to nemělo podíl.

Na České dráhy se žádostí o odškodnění obrátilo 14 pasažérů. Za náhrady za zdravotní újmu a léčení, za ušlý výdělek už dráhy odškodnili většinu lidí, celkem v řádu statisíců.

Autor: ČTK

24.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT