„Já se chci omluvit za to minulé vyjádření, že na tom stavu, v který se nachází na tunelu Blanka, že za to může debil. Já jsem zjistila, že je tam podstatně více debilů, kteří za to můžou. Všechny firmy na sebe vzájemně svalují vinu, to nás ale vůbec nezajímá. Toto překračuje rámec mé trpělivosti," řekla dnes Krnáčová. Narážela tak na své nedávné vyjádření, kdy za „debila" označila projektanta tunelu. Vyjádření dodavatelských firem ČTK shání.

Termín otevření Blanky nesdělila, neboť dodavatelé jsou podle ní nespolehliví. „Na konci roku jsme na základě jejich ujištění řekli, že to (otevření) bude v dubnu. A vidíte, jak to dopadlo," řekla. Za problémem podle ní stojí „zločinecká spolčení, které chce pravděpodobně z Prahy vytáhnout co nejvíc peněz".

Počkají na znalecký posudek

Zástupci vedení města a dodavatelů se dnes domluvili, že si ještě předají další dokumenty. Rovněž musí počkat na závěr šetření pojišťoven. Do konce března má být hotov znalecký posudek. Z něj by mělo být jasné, kolik kabelů je třeba vyměnit. „Co se týká takzvaných průchodek, tak se bavíme o 95 procentech kabelů," řekl náměstek primátora Petr Dolínek (ČSSD). Rovněž zopakoval, že Praha odmítá opravu platit. „Stále je nejtěžší najít, kdo by to zaplatil. Odmítám, aby Praha dávala stamiliony za něco, za co nenese vinu," řekl Dolínek.

Kabely poškodily přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly. Jak dlouho práce potrvají a kolik budou stát, zatím nikdo neřekl. Podle vyjádření Dolínka z minulého týdne to může být v řádu desítek milionů korun. Dodavatel, firma ČKD, vinu odmítá. Stejně tak ji odmítl hlavní projektant tunelu, firma Satra, i Inženýring dopravních staveb, který stavbu dozoruje.

Stavbu tunelu Blanka, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedení primátora Pavla Béma (ODS), provází řada problémů. Město několikrát odložilo termín otevření, který byl původně stanoven na rok 2011. V průběhu let se stavba prodražila minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy s Metrostavem o miliardové částky. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb.