„Podrobnosti Policie ČR zveřejní na připravované tiskové konferenci, kterou svolá poté, co se obvinění seznámí s příslušným rozhodnutím,“ uvedla Miroslava Michálková Šálková, tisková mluvčí vyšetřovacího týmu Comenius

Obvinění se vztahují k tragické nehodě rychlíku Comenius, který jel loni 8. srpna z polské Wroclawi do Prahy. Ve Studénce kousek za vlakovým nádražím rychlík narazil do právě spadlé mostní konstrukce. Na následky zranění zemřelo osm cestujících, desítky dalších utrpěli zranění různého rozsahu.

Doposud kriminalisté v souvislosti ze studenéckou tragédií obvinili dva inženýry společnosti Bögl & Krýsl, která se na opravě podílela. Tato subdodavatelská firma měla na starost umístění mostní konstrukce zpět na místo. Rekonstrukci původního mostu z roku 1961, poté i kompletní výstavbu nového, realizuje pro Moravskoslezský kraj od počátku společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava.
Data k tragédii

8. 8. 2008 - Ve Studénce na Novojičínsku vykolejil rychlík, který narazil do zřícené mostní konstrukce. Celkem si tragédie vyžádala smrt sedmi cestujících, zraněných jich bylo 65. Na místo neštěstí dorazili tři inspektoři drážní inspekce. Experti by měli zjistit okolnosti tragédie.

Prohlédněte si animaci tragédie

9. 8. 2008 - Železniční nehoda ve Studénce, při níž na trať spadl právě rekonstruovaný most, budeme mít dopad také běžnou dopravu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se rozhodlo prověřit aktuální stav všech mostů, které organizace spravuje. A to i přes to, že příčinou nehody nejspíše nebyl technický stav mostu, ale lajdácky prováděná rekonstrukce.

10. 8. 2008 - Na místě vlakového neštěstí se podařilo za pomocí více než sta lidí, armádního tanku a největšího kolejového jeřábu dát do provozu jednu kolej. Jezdit po ní zatím nemůže jen Pendolino. V noci z 10. na 11. srpna pak byla trať zprovozněna pro všechny vlaky.

12. 8. 2008 - Příbuzní mohou pohřbít oběti z vlaku. Souhlas s pohřbením obětí vlakového neštěstí, které se stalo v pátek 8. srpna ve Studénce, dalo novojičínské státní zastupitelství.

14. 8. 2008 - Policejní tým Komenius zadržel první dva možné viníky železniční tragédie ve Studénce. Jde o zaměstnance subdodavatelské firmy Bögl a Krýsl, kteří měli co dočinění se stavbou zříceného mostu.

19. 8. 2008 - Stavební firma odškodní pozůstalé ze Studénky. Částku dvě stě padesát tisíc se rozhodla vyplatit rodinám obětí studentské tragédie společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava.

21. 8. 2008 - Stavbaři odmítají, že způsobili tragédii u Studénky. Údajní viníci železniční tragédie u Studénky, Zdeněk Malý a Oldřich Magnusek, podali stížnost proti svému obvinění. Oběma inženýrům ze společnosti Bögl & Krýsl hrozí až deset let za to, že ačkoliv měli vědět o problémech se statikou mostu, nepřijali potřebná opatření a nikoho o možném nebezpeční neinformovali.

4. 9. 2008 - Zřícený most ve Studénce dostaví původní firma. Most ve Studénce na Novojičínsku, jehož zřícení zavinilo v srpnu tragickou nehodu vlaku, dostaví společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava, která most původně opravovala.

30. 9. 2008 - Tragédie ve Studénce má osmou oběť. Železniční neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, které se stalo v osudný „osmičkový“ pátek 8. srpna letošního roku, a jež si přímo na místě vyžádalo sedm životů a desítky zraněných, už má bohužel i oběť číslo osm. V Polsku zemřela jedna z těžce zraněných pasažérek z vlaku EuroCity Comenius, který narazil při cestě z Krakova do Prahy do zřícené mostní konstrukce.

8. 1. 2009 - Zřícený most ve Studénce by měl být zprovozněn nejpozději do konce července. Společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava, k tomu zavazuje dodatek smlouvy uzavřený s radou kraje.