Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zástupci Romů kritizují média za protiromskou kampaň

Praha – Zástupci Romů v radě vlády pro záležitosti romské menšiny kritizují to, jak některá média informují o trestných činech. Rovnou prý pachatele označí za Roma, i když pro to nemají žádné důkazy. 

7.5.2012
SDÍLEJ:

Prohlášení zástupců Romů na serveru Romea.czFoto: repro: romea.cz

Členové rady to považují za „účelovou kampaň" proti menšině, která posiluje protiromské nálady a extremisty.

Uvedli to v prohlášení, které zveřejnil server Romea. Vyzvali radu pro rozhlasové a televizní vysílání, aby se proto zaměřila na televizi Nova. Mediální rada se podle své šéfky Kateřiny Kalistové bude případem zabývat, až stížnost oficiálně dostane. 

„Z událostí posledních dnů se jeví informování o patologických jevech jako účelová kampaň, kdy například TV Nova (ale i další) přímo určuje pachatele trestné činnosti jako Roma, aniž by k tomu existoval jediný relevantní důkaz. K určení etnicity pachatele často stačí jen výpověď poškozeného," uvedli zástupci Romů ve vládní radě.

Podle nich policie denně eviduje stovky trestných činů. Některá média se ale prý „téměř výhradně a účelově" zabývají jen těmi, které údajně spáchali romští pachatelé. „Společnost paušalizuje, a ohroženi jsou tak všichni Romové," podotkli autoři prohlášení. Zdůraznili, že trestnou činnost Romů nepopírají.

Vymyšlené případy

Podle členů romské rady se v médiích v poslední době objevily i vymyšlené případy, které měli mít na svědomí Romové. Jen v Libereckém kraji měla policie dostat hlášení o asi osmi takových trestných činech, uvádějí autoři prohlášení. Za „vrchol" považují reportáž Novy o patnáctileté dívce, kterou měli napadnout a kvůli penězům pořezat tři Romové. Ukázalo se, že událost je smyšlená.

Zástupci Romů ve vládní radě vyzvali mediální radu, aby „řešila zcela účelovou kampaň" Novy. Televize podle nich „zcela zásadním způsobem ovlivňuje rasistické nálady" v Česku. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání podle slov své předsedkyně Kateřiny Kalistové stížnost zatím neobdržela. „Budeme se tím zabývat, až nám to oficiálně přijde," řekla Kalistová.

Autoři prohlášení vyzývají také šéfredaktory, aby jejich redakce dodržovaly novinářskou etiku a do zpráv se dostaly jen ověřené informace. Smyšlená byla před nedávnem také zpráva o vznikající romské politické straně, kterou měl okrást její pokladník. Uveřejnil ji server Parlamentní listy a převzala řada sdělovacích prostředků. „Oceňujeme ta média, která se za tuto dezinformaci dokázala omluvit," stojí v prohlášení.

Autor: ČTK

7.5.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radek Vondráček poskytl 15. listopadu v Praze rozhovor Deníku.
2 33

Dnešní úkol pro Sněmovnu: zvolit Vondráčka z ANO na post předsedy

Francisco Franco a budoucí král Juan Carlos I. (rok 1966)
DOTYK.CZ
5

Před 42 lety ve Španělsku padla diktatura, svobodu zaštítil král

SLEDUJEME ON-LINE

Co se podařilo, a co ne? Deník pořádá debatu s pražskou primátorkou

Doprava v Praze, kompetence magistrátu a městských částí a celkové plnění programu pražské koalice. To vše a další problémy, které trápí Pražany, bude Deník řešit od devíti hodin ráno v diskuzi s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou, ředitelem Institutu plánování a rozvoje Prahy Ondřejem Boháčem a šéfem Dopravního podniku hlavního města Prahy Martinem Gillarem. Debatu sledujeme online.  

Obce bojují se suchem. Vysazují třešně či hrušně

Švestková, hrušková i třešňová alej vyroste na území Velkých Bílovic. Pracovníci města v listopadu vysadili v tamním katastru dohromady sto ovocných stromů.

Režisér Jiří Menzel prodělal prý náročnou operaci. Leží v umělém spánku

Oscarový režisér Jiří Menzel byl převezen do pražských Střešovic a je v umělém spánku. Uvedla to televize Nova. Jeho zdravotní stav se dramaticky změnil po návratu z dovolené. Měl by mít za sebou náročnou mnohahodinovou operaci. Rodina, i mluvčí Ústřední vojenské nemocnice v pražských Střešovicích, odmítli Menzelův zdravotní stav komentovat.  

Ruská televize: Češi by měli být za rok 1968 vděční. Zaorálek se ostře ohradil

Československo by mělo být Sovětskému svazu vděčno za rok 1968, napsal web ruské armádní televize Zvezda, které řídí ruské ministerstvo obrany. Článek se objevil dnes, kdy začala oficiální návštěva českého prezidenta Miloše Zemana v Rusku. Rozhořčil i samotného Zemana, proti textu se hodlá ohradit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT