„Logika kampaně je taková, že chceme představit zelenou politiku v kontextu různých věcí, se kterými se lidé setkávají běžně. Takže tam samozřejmě máme část čisté přírody, ale není to jenom v úzkém smyslu ochrany přírody. Chceme představit lidem, že čistá příroda má přímý dopad do jejich životů v tom, že když budeme chránit půdu, nebudeme ji muset tolik hnojit a pak nebudeme muset jíst potraviny, ve kterých jsou chemikálie," popsal strategii volební manažer Zelených David Seibert. Čistá příroda tak znamená třeba zdravé potraviny a že lidé dýchají čistší vzduch a lépe se jim žije, dodal.

Zelení se chtějí věnovat inovativním projektům 

Druhým pilířem kampaně bude moderní stát. V něm chce strana podle Seiberta představit vizi toho, co už v současnosti existuje v Německu či Kalifornii, kde čistá energie a čisté technologie, moderní inovace přinášejí státu modernizaci, růst, nová pracovní místa.

„To je to, co bychom chtěli, aby lidé vnímali, že zelená politika neznamená jenom tu přírodu, ale určité výzvy, jak modernizovat celou společnost," uvedl. Doplnil, že při podpoře podnikání se chtějí Zelení věnovat inovativním projektům, nikoli pouze montoven, proto tiskovou konferenci udělali v akcelerátoru start-upů.

Zelení chtějí nabídnout alternativu 

Obrovskou příležitost vidí Seibert v kapitole jistot a bezpečí, protože vládní sociální demokraté podle něj sice přišli se spoustou proklamací týkajících se zlepšení života běžných lidí, ale výsledkem jejich politiky bylo, že se spíše ohlíželi na zájmy korporací a velkých firem zatupovaných lobbisty.

„My k tomuto chceme nabídnout alternativu, podívat se na to očima, že pokud má být pro lidi v Česku život kvalitní, tak to je i o tom, aby za minimální mzdu mohli důstojně žít, aby tady nebyli důchodci, kteří žijí bez dostatku prostředků, nebo problém řešení exekucí," uvedl.

Strana má v plánu i kontaktní kampaň

V kampani budou Zelení hodně používat on-line a internet, od čehož si podle Seiberta slibují prostor pro popis programu a jeho uvedení do kontextu, i klasické prostředky typu reklamy v dopravních prostředcích. Protože bojují proti záplavě billboardů, která znamená vizuální smog, v kampani je využívat strana nebude.

V plánu mají Zelení také kontaktní kampaň. Celkově hodlají do předvolební agitace vložit 12 milionů korun. "Je ale třeba brát v potaz, že z těch 12 milionů je placen štáb a lidi, kteří kampaň tvoří. Takže na mediální komunikaci nám zbývají jednotky milionů. Rozpočet je rovnoměrně rozdělen mezi on-line, kontaktní kampaň, reklamu v tisku a reklamu venkovní," uzavřel volební manažer Zelených.

Seznam volebních lídrů Zelených:
Praha -  Matěj Stropnický, předseda Zelených
Středočeský kraj - Petr Štěpánek, starosta Prahy 4
Liberecký kraj - Věra Nováková, advokátka
Karlovarský kraj- Lubomír Vítek, starosta města Nejdek
Ústecký kraj - Petr Globočník, sociální pracovník
Plzeňský kraj - Jan Trnka, vědec
Jihočeský kraj - Pavel Himl,  vysokoškolský pedagog
Pardubický kraj - Monika Horáková,  překladatelka
Královéhradecký - Michal Kudrnáč, projektový manažer
Vysočina - Hana Konvalinková,  lektorka
Moravskoslezský kraj - Ivan Bartoš,  vedoucí správy CHKO Poodří
Jihomoravský kraj - Michal Berg, podnikatel v IT
Zlínský kraj - Richard Kreml, ortoped
Olomoucký kraj - Hana Vacková, středoškolská učitelka