PODCAST: ADHD je zátěž pro dítě i školu. Učitelé tyto děti nepodporují
Porucha pozornosti, impulsivita, hyperaktivita, bezmoc a frustrace. Typické znaky dítěte s ADHD. Místo pomoci odborníků, kterých je stále málo, tyto děti končí ve středisku výchovné péče či diagnostickém ústavu, kde se jim potřebné a specifické péče nedostane. Co přesně se za diagnózou ADHD skrývá, co prožívá rodina s dítětem trpícím ADHD, jaké nároky se kladou na jeho výchovu, a umí s těmito dětmi pracovat pedagogové?
ADHD je zátěž pro dítě i školu. Učitelé tyto děti nepodporují
|
Audio: Deník/Bohumila Čiháková
Nejen na tyto otázky se dnes bude ptát v pořadu O životě zblízka moderátorka Bohumila Čiháková doktora filozofie a speciálního pedagoga (etopeda) Miloslava Čedíka, který sám trpí dyslexií a jako dítě měl často pocit selhání. Proto radí všem pedagogům: „Nevystavujte děti podobné zátěži, aby selhaly, ale naopak, připravujte situace, kdy se jim bude dařit.“
Nový díl si můžete poslechnout vždy od pátku na www.denik.cz. Vaše příběhy, dotazy nebo náměty můžete posílat na mail bohumila.cihakova@denik.cz.