Radnice Prahy 4 chce do poloviny dubna sledovat a vyhodnocovat dopravní dopady zúžení Legerovy ulice na Vinohradech, relevantní výsledky ale budou k dispozici nejdříve po uplynutí měsíce od zmíněného opatření. „Podle dosavadních údajů se u nás situace zatím mírně zhoršila, protože řidiči sjíždějí z magistrály ještě před nuselským mostem,“ uvedl místostarosta Prahy 4 Martin Hudec (ODS). Mnohem více automobilů bylo pracovníky radnice zaznamenáno např. v Budějovické, Vyskočilově, Spořilovské či Michelské ulici.

„Některá čísla projíždějících automobilů nejsou vysoká, ale zmíněné ulice nejsou na takový provoz stavěné,“ dodal Hudec.
Podle průzkumu, který si Praha 4 nechala následně vypracovat, žije např. v ulici 5. května, která je nejohroženější případnými zácpami, jen na území Prahy 4 přes 2000 lidí. Navíc se zde nachází zdravotnická škola.

Není jen jedno řešení

Spektrum řešení je podle starosty Horálka celkem rozsáhlé - od požadavku na opětovné rozšíření počtu jízdních pruhů v Legerově ulici až po komplexní a dlouhodobá řešení, kdy by byla doprava řízena světelnou signalizací již od Jižního Města. „Se zúžením jsme nesouhlasili, osobně si myslím, že se mělo počkat na dokončení pražského okruhu. Když už se nepočkalo, budeme apelovat na pražský magistrát, aby věc řešil komplexně. Doprava na magistrále by se dala například řídit semafory, aby řidiči jeli v takzvané zelené vlně,“ sdělil Horálek. Podle jeho slov by hlavní město mělo přijmout taková opatření, která nebudou zvýhodňovat Prahu 2 a znevýhodňovat Prahu 4, i kdyby to mělo znamenat zastavení aut před Prahou.

„Nejvíce automobilů projíždějících magistrálou patří stejně Středočechům a my nechceme opatřeními na našem území poškodit zase Prahu 11. Když se někde ubere, někde se musí přidat a to nechceme,“ dodal Horálek. „Jakékoliv omezení magistrály na Praze 4 by pro nás bylo zcela jistě nepřijatelné. Nejsem dopravní odborník, takže nedokáži říct, zda by bylo možné zastavit automobily před Prahou, ale vím, že tím bychom problém zase jen přenesli na středočeský kraj. Samozřejmě s ním musíme jednat, ale hlavně souhlasím se starostou Horálkem, že se celá věc musí řešit komplexně v rámci celé Prahy,“ informoval starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský (ODS).

Ani městský okruh vše nevyřeší

Již před zúžením Legerovy ulice se vedení Prahy 2, 4 a 11 dohodla, že po zkušebním období 2 až 3 měsíců vyvolá Praha 2 další jednání za účasti představitelů pražského magistrátu. „Zatím u nás situaci pozorně monitorujeme, ale zúžení magistrály v centru se zatím na území naší městské části naštěstí neprojevilo,“ doplnil Mlejnský. „Když na Praze 2 najdou řešení, které jim pomůže a nám neublíží, tak jim tleskám. Když je ale to řešení výhodné jen pro ně, považuji to za sobecké,“ dodal Horálek.
Vše ale nakonec ulehčí dokončení vnějšího městského okruhu v roce 2011. „Dopravní situaci na magistrále okruh sice úplně nevyřeší, ale určitě tomu hodně pomůže,“ zakončil Mlejnský.

Obyvatelé Prahy 4 mohou radnici i nadále posílat své podněty, stížnosti a připomínky ohledně dopravy na zvláštní e-mailovou adresu legerova@praha4.cz.