Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Aby cvičení mělo smysl

Praha /VIDEO/ - Rozhodli jste se změnit svůj životní styl a začít se více hýbat? Pak byste měli vědět také to, jak vůbec lidské tělo na zvýšenou fyzickou aktivitu reaguje.

1.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Organismus cvičícího a necvičícího jedince má trochu jiné potřeby.

Abyste v rámci svého snažení dosáhli opravdu „hmatatelných" výsledků, je třeba tyto rozdíly znát, a přizpůsobit tak svému novému životnímu stylu například i formu stravování.

V příštím díle se dozvíte, jak najít tu správnou pohybovou aktivitu ušitou na míru přímo pro vaše tělo.

Pokud si s něčím nevíte rady nebo byste se rádi dozvěděli další informace na téma zdravého životního stylu, najdete je na webové stránce www.denik.cz/fithall.

Ke zhlédnutí jsou zde také praktická videa, která vám pomohou při domácím tréninku.

Několik rad ohledně pohybu:

Než začnete, zahřejte se.

Ztuhlé svaly a klouby tak chráníte před možným zraněním. Vhodná je například jízda na rotopedu či skákání přes švihadlo. V domácích podmínkách můžete zkusit např. pochodování na místě, pár skoků, dřepů, kroužení pažemi a jiné rotační pohyby.

Cvičte pravidelně.

Lepší je cvičit pravidelně a třeba 30 minut obden než jednou za týden třeba dvě hodiny v kuse.

Měřte si úbytek tuku.

Jak nejlépe změřit výsledky svého snažení? Pomocí krejčovského metru! Změřit obvod pasu vám může říct víc než balancování na váze. Pravidelné cvičení přispívá k úbytku tuku a zároveň pomáhá k růstu svalové hmoty, která je paradoxně těžší než tuk.

Správně dýchejte.

Během cvičení dbejte na správné dýchání. Při zatínání svalu zpravidla vydechujte, během uvolňovací fáze následuje nádech.

Nakonec se protáhněte.

Cvičení nejlépe zakončíte protažením svalů neboli strečinkem.

Několik rad ohledně stravy:

Jezte pravidelně.

Pravidelná pohybová aktivita přispívá ke zrychlení metabolismu. Tělo si ale zároveň žádá vyšší přísun energie. Nejlépe ji doplníme kvalitními sacharidy (například ovesné vločky) a bílkovinami (třeba červené maso, ryby).

Necvičte s plným žaludkem.

Nikdy byste neměli cvičit s plným žaludkem. Cvičit nalačno však také není vhodné. Zhruba hodinu před pohybovou aktivitou můžete tělu dodat energii například snědením jablka.

Dodržujte pitný režim.

Během cvičení se také víc potíme. Důležitý je proto dostatečný přísun tekutin a potravin bohatých na vlákninu, která váže vodu. To splní hlavně zelenina a ovoce.

Jezte kvalitní tuky.

V rámci diety se nevyhýbejte ani tukům, které jsou kromě jiného také zdrojem energie. Vybírejte si však jejich kvalitní zdroje, jako jsou ořechy, ryby, olivový olej nebo avokádo.

Zdroj: Fithall

Fithall - Logo nové.

Autor: Redakce

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sebastian Kurz
4

V Rakousku složí slib nová vláda, povede ji Kurz

Jeroným Tejc
5 10

Tejc bude politickým náměstkem ministra Pelikána

Formanova zdravice po 50 letech a heroinoví Makedonci: nejlepší videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 16. až 17. prosince 2017.

EU nám chce zakázat spálené jídlo. Souhlasíte?

Na otázku Deníku odpověděl Jan Maryška, redaktor dTestu, a Marie Nejedlá, vedoucí Centra podpory veřejného zdraví při Státním zdravotním ústavu.  

V Praze chybí byty. Stavby brzdí byrokracie

/INFOGRAFIKA/ Katastrofálně nízká nabídka. Tak vidí příčiny raketového růstu cen nových bytů v metropoli analytikové i lidé z byznysu. Stupňují proto tlak na vedení Prahy, aby zrychlilo a zjednodušilo povolování staveb. Jinak náklady na bydlení dál porostou.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT