„V časných ranních hodinách bylo na našem operačním středisku přijato volání na linku 155, které bylo uskutečněno pomocí mobilní aplikace Záchranka," popisuje zásah mluvčí záchranářů Ivo Novák. V průběhu hovoru se však nikdo neozýval a v prvních vteřinách se zdálo, že jde o chybné volání nebo žert. Po krátké chvíli však operátorka v telefonu zaslechla naříkání a sténání. Okamžitě proto hovor vyhodnotila jako tísňové volání o pomoc a díky lokalizaci prostřednictvím mobilní aplikace a dalším zde uvedeným informacím (příjmení, onemocnění) na pomoc vyslala posádku zdravotnické záchranné služby.

Záchranáři na místě nalezli mladého muže, trpícího náhlými silnými bolestmi břicha. Pacient byl dlouhodobě postižen poruchou řeči a sluchu, a nemohl tedy v průběhu tísňového hovoru mluvit, ani reagovat na pokyny operátorky zdravotnického operačního střediska. Po nezbytném ošetření a poskytnutí neodkladné péče na místě, byl nemocný transportován k další léčbě do zdravotnického zařízení.

Aplikace Záchranka je přímo propojena s národní tísňovou linkou 155. V případě aktivace nejen spojí hovor na příslušné operační středisko, ale zároveň odešle zprávu o poloze telefonu, stavu baterie a údaje o jméně a zdravotním stavu volajícího, které jsou uvedeny při registraci aplikace. V tomto případě tak okamžitě a bez prodlevy pomohla nemocnému s přivoláním odborné pomoci, které by jinak bylo komplikované a zdlouhavé.