Výzkumu se účastnilo 501 lidí ve věku mezi 15 a 59 lety. Volně prodejné léky a doplňky stravy kupuje alespoň někdy 97 procent z nich. A přibližně 45 procent lidí z této skupiny využívá k nákupům internet, nejčastěji lidé s vyšším vzděláním.

Nejčastěji Češi volí nákup léků online kvůli rychlosti a nižším cenám. Z dotázaných, kteří shánějí medikamenty po internetu, zdůvodňovaly volbu online nákupů téměř tři čtvrtiny lidí úsporou času a skoro dvě třetiny úsporou peněz. Nejméně lidí, jen 28 procent, nakupuje léky online proto, že se jim prostě nechce chodit do lékárny. Naopak lidé, kteří nakupují jen v lékárnách, si chválí hlavně možnost, na vše se zeptat a nechat si poradit.

Asi 58 procent příznivců nakupování online shání na internetu vitamíny a minerály. Jen zhruba třetina z nich takto kupuje přípravky na obnovu energie, podporu imunity a léky proti chřipce nebo bolesti. Pouze zhruba pětina lidí kupuje online výrobky pro kloubní a kostní výživu, zlepšení paměti, preparáty na hubnutí či produkty pro zdraví a krásu vlasů a nehtů.

Nejvíce účastníků průzkumu využívá internetovou lékárnu Lékárna.cz - celkem 36 procent dotázaných, kteří kupují léky po internetu. Dalších 13 procent z nich nejčastěji nakupuje prostřednictvím online obchodu řetězce Dr. Max, šest procent lidí používá e-shop Klub zdraví společnosti Walmark a čtyři procenta web DocSimon.cz.

Nejčastějším zdrojem informací o volně prodejných lécích a doplňcích stravy jsou pro Čechy podle STEM/MARK lékárníci nebo známí a příbuzní, od kterých si nechá poradit 39 procent lidí. Doporučením praktického lékaře či informacemi na webech zaměřených na konkrétní přípravky se řídí 34 procent lidí. Nejméně lidí hledá radu v novinách nebo časopisech a u dětských lékařů, konkrétně 15 a 14 procent.