ZELENÁ KÁVA
Hlavní rozdíl mezi zelenou a klasickou kávou je ve zpracování kávových zrn, neprochází totiž procesem fermentace. Obsahuje velké množství antioxidantů – fenoly a kyselinu chlorogenovou, která v kombinaci s kofeinem pomáhá zpomalit vstřebávání glukózy do organismu. To má vliv na hladinu cukru v krvi. Pokud je tato hladina nestabilní, mají lidé často sklony k přejídání či sáhnou po sladkostech. Kromě toho fenoly a kyselina chlorogenová pomáhají detoxikovat tělo od škodlivých látek, které organismus zatěžují a přispívají k nárůstu tukových zásob. Na druhou stranu, oslavné ódy na zelenou kávu a její zázračný vliv na hubnutí berte s velkou rezervou. Jen díky ní určitě nezhubnete.

BROKOLKICE
Při snižování váhy je velmi vhodná, protože obsahuje hodně vlákniny. Lze ji konzumovat samotnou, nebo jako přílohu třeba ke krůtímu či kuřecímu masu.

ZELENÝ ČAJ
Díky antioxidantům pomáhá při spalování tuků.

GRAPEFRUIT
Pomáhá proti ukládání tuků, proto se doporučuje sníst ho polovinu před jídlem.

CHIA SEMÍNKA
Mají vysoké množství zdravých tuků Omega-3 a vlákniny, ale i hodně proteinů, které jsou nutné k udržení svalové hmoty. Výhodné je, že chia semínka můžete přidat do jakéhokoli pokrmu.

ČOČKA
Je bohatým zdrojem vlákniny a obsahuje mnoho bílkovin. Podporuje tedy metabolismus a spalování tuků.

ČERNÉ FAZOLE
Obsahují obrovské množství bílkovin, na rozdíl od červeného masa ale neobsahují škodlivé nasycené tuky.

OVES
Pomůže udržet si po dlouhou dobu pocit sytosti díky velkému množství vlákniny. Podporuje metabolismus a spalování tuků.

Denisa Haveldová