Tato vlivná asijská země s 50 miliony obyvatel má druhou nejvyšší statistiku plastických operací na světě v přepočtu na počet obyvatel; na prvním místě je Maďarsko. A internet tuto vášeň jen rozdmýchává, napsala agentura Reuters.

Když korejské popové hvězdy, jako je například Goo Hara z dívčí skupiny KARA, přiznávají, že se nechaly vylepšit pod chirurgovým nožem, není žádná ostuda pro obyčejné smrtelníky následovat jejich příkladu. A to přesto, že staré konfuciánské učení hlásá, že pozměňování těla je projevem neúcty vůči rodičům.

Na webu půl milionu fanoušků


V poslední době se vyrojily tisíce internetových stránek se statisíci stoupenců, kde si nadšenci pro plastické operace mohou vyměňovat tipy, jak dosáhnout dokonalého těla, diskutovat o nejefektivnějších chirurgických zákrocích i nahrávat fotky s dotazy, co by na sobě měli změnit.

"Podařilo se mi namluvit si přítele, když jsem podstoupila operativní liposukci tváře," napsala nejmenovaná žena, která byla před časem vybrána
jako "královna týdne plastické chirurgie" na serveru Yeowooya, jenž má 550 000 stoupenců a patří v Jižní Koreji mezi nejpopulárnější. "Vidíte? Moje tvář je nyní užší než předtím," dodala v příspěvku, který nasbíral na 500 komentářů od těch, kdo by ji chtěli napodobit - a objednat se u jejího plastického chirurga. "Prosím, pošlete mi informace o klinice. Taky si chci nechat odsát tuk z tváří," napsala jedna žena.

Oční víčka a liposukce tváří


Podle Mezinárodní organizace estetické a plastické chirurgie (ISAPS) bylo v Jižní Koreji v roce 2010 provedeno 770 913 procedur plastické chirurgie, což zemi umístilo na sedmou příčku celosvětového žebříčku celkového počtu provedených operací.

Nejoblíbenějším zákrokem je takzvaná dvojitá operace očních víček, díky níž vypadají oči větší a kulatější, ale v poslední době se na ni výrazně dotahuje operace usilující o "malý obličej", která zahrnuje liposukci tváří a přetvarování dolní čelisti.

Mnoho středoškolaček chce podstoupit operaci před přijímacími zkouškami na vysokou a kliniky plastické chirurgie spouštějí agresivní reklamní kampaně, aby přilákali více zákazníků - včetně například výhodných balíčků pro matky s dcerami. Jiné nabízejí dva zákroky za cenu jednoho.

Hrozby se tají


Obavy z tohoto trendu ale stále sílí, zvláště pak poté, co v roce 2008 korejská televize odvysílala příběh ženy natolik závislé na plastických operacích, že si začala sama píchat do obličeje a krku kuchyňský olej a naprosto si tak zničila tvář.

Státní Korejská spotřebitelská agentura uvedla, že počet nahlášených případů vedlejších efektů operací stoupl z 1698 v roce 2008 na loňských
4043. "Mnoho plastických chirurgů zdůrazňuje jen pozitivní stránku plastické chirurgie … objevily se dokonce i případy, kdy doktoři nechali
podepsat pacientku či pacienta na formulář, když už byli na operačním stole," řekl zástupce manažera spotřebitelské agentury Kwon Son-hwa.

Na oblibě plastické chirurgie se podepisují mimo jiné i hluboce zakořeněné kulturní faktory, jako je zvyk přikládat velkou váhu vzhledu člověka,
protože ostatní ty druhé soudí velmi rychle.

"Také rostoucí hladina příjmů a vstřícné společenské ovzduší pro kosmetické chirurgické zákroky umožňují čím dál tím vyššímu počtu lidí 'jít pod nůž'," řekl Sin Jong-čchu, psychiatr z nemocnice v Soulu. "Ale to šílenství z poslední doby je rozhodně přehnané," dodal.