Společnost při svém posledním průzkumu zjistila, že volně prodejné léky a vitaminy hledá na internetu dokonce čtvrtina všech „on-line“ zákazníků.

Potvrzují to i čerstvé statistiky sítě lékáren Dr. Max. Podle generálního ředitele Daniela Horáka už tvoří on-line prodej u volně prodejných medikamentů dokonce osm procent jejich obratu. Třeba jen za březen tohoto roku lidé utratili v e-shopu přes 38 milionů korun. Za celý loňský rok to bylo 404 milionů.

„Nejčastěji si lidé na internetu pořizují vitaminy, doplňky stravy nebo hojící kosmetiku. Vyhledávané jsou citlivé přípravky, pro které si lidé nechtějí osobně chodit do lékárny,“ přiblížil Horák.

Ačkoliv si ale lidé pilulky objednávají přes internet, velká část z nich si je nakonec vyzvedne osobně. Do kamenné provozovny se pro ně vydá až 84 procent lidí. „Což je dobře. Přípravky jsou tak celou dobu správně uskladněné a lékárník lidem může nakonec poradit, jak je užívat a na co si dát pozor,“ hodnotí chování pa-cientů šéf České lékárnické komory Lubomír Chudoba. Závažné nežádoucí účinky totiž podle něj mohou mít i nevinně vypadající kombinace běžných léků. Některé pilulky mohou reagovat i s jídlem či bylinkami.

A proč se lidé stále častěji rozhlížejí při nákupech po internetu? „Hlavní motivací obecně je cena a úspora času. Rozhoduje také široký výběr, pohodlné dodání zboží nebo možnost rychlého srovnání,“ uvedl Zdeněk Skála z GfK.