„Při vědomostních soutěžích byl najednou izolován, nikdo s ním nechtěl soupeřit z obavy z prohry. Nadaný student většinou volil kompromis - nevyčníval. Náš Ámosík chce přispět k řešení těchto situací,“ vysvětlila, proč se rozhodla založit projekt Ámosík.

Už se ani nešeptá, ale otevřeně se konstatuje, že naše školství slušně řečeno stagnuje. Dvě zkušené pedagožky z Libouchce to chtějí částečně změnit. Založily projekt, který má pomáhat vyhledávat talentované děti a přispívat k řešení školních mindráků.

Mladší z dvojice Drahoslava Elešová s úsměvem přidala několik vět. „Náš společný projekt by měl pomoci nejen rodičům, ale i školám. Není to jenom snaha vyhledávat talenty, ale i spolupracovat s rodiči při přípravě dětí na různé zkoušky, doučování, jazykovou přípravu. Záběr je široký od 5 do 15 let,“ uvedla Elešová.

Pedagožky si zajistily objekt na Špitálském náměstí, vybavily jej pomůckami a minimálním zázemím pro rodiče. „Vložily jsme do svého snu své finanční prostředky s takovou samozřejmostí, že nečekáme nic jiného než zájem rodičů.“

Vše prý konzultovaly se zkušenými kolegy, oslovily řadu institucí, jako je např. Centrum nadání v Praze nebo MENSU. Pilotní projekt chtějí zahájit v půlce září. „Preferujeme osobní jednání, vzájemné poznávání a zpětnou vazbu,“ tvrdí obě svorně.

Učitelky z Libouchce, Lenka Kalinová a Drahoslava Elešová, se rozhodly založit projekt Ámosík.

Jak probíhá vyučování

Ve dvou vybavených učebnách to nyní vypadá spíše jako v dětském koutku. Barevné plakáty, spousta společenských her, knihy a kazety v několika jazycích. Obě nadšené ženy argumentují vlastní praxí ve školách.

„Na jedné straně doučování probíhá mnohdy ve skupinách, není možné věnovat se jednotlivcům,“ ví zkušená učitelka.

„Rodiče se na nás obracejí, abychom jim zajistili externisty. Na druhé straně talentované děti mají spoustu aktivit a přivítají zdravou konkurenci i v oblasti vzdělávání a samostudia. Předpokládáme hodinovou výuku ve skupinách, kde budou maximálně čtyři děti. Podobná firma nikde v kraji není.

Nechceme suplovat skvělé kroužky Domu dětí a mládeže, nabízíme cílené pedagogické zkušenosti v domácím prostředí mimo rodinu a školu pod dohledem profesionála,“ uzavřela povídání učitelka Kalinová.

Zpracoval Miroslav Vlach