Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Neznáte práva pacienta? Pojišťovny lidem poradí

Nevíte přesně, na co máte jako pacient právo, nebo nejste spokojeni s poskytnutou zdravotní péčí? Obraťte se na zdravotní pojišťovny, které v klientských centrech či call centrech poradí, jak postupovat.

21.7.2011
SDÍLEJ:

Informujte se o svých právech. Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Hlavně připravovaná reforma zdravotnictví spoustu věcí změní a posílí postavení nemocného v systému a zejména pacientská práva.

„Pokud pojištěnci mají pochybnosti nad provedeným vyšetřením či výkonem, mohou se obrátit na naše klientské centrum. Revizní lékař vše prozkoumá. Takovou možnost naši pojištěnci mají a celkem běžně toho využívají,“ uvedl Lubor Machytka, ředitel krajské pobočky Všeobecké zdravotní pojišťovny.

Stejně tak zdravotní pojišťovny nabízejí lidem možnost právní pomoci a prověření pochybností nad správností provedeného lékařského výkonu. „Právníci na telefonu Zdravotní pojišťovny Metal - Aliance nabízejí svým pojištěncům právní rady zdarma,“ uvedla Zuzana Brávníková, mluvčí zdravotní pojišťovny, která v rámci call centra poskytuje také službu s názvem Právník na telefonu.

Pacienti budou důsledně dohlížet na naplňování svých práv

Vzhledem k tomu, že se do budoucna počítá se zvyšující se finanční spoluúčastí obyvatel na systému zdravotní péče, očekávají pojišťovny, že pacienti budou důsledně dohlížet na naplňování svých práv. Budou vědět, jaká mají práva? Jak zjistí, jestli jim bylo poskytnuto skutečně to, na co měli nárok? Poradí si s tím, jak v oblasti zdravotní péče uplatňovat své nároky či reklamace?

Ten poradí nejen s právy pacienta, ale i s právem na informace, problematikou plateb pojistného i s dalšími právními peripetiemi, které na cestě českým zdravotnictvím mohou nastat.

Právník na telefonu má už teď práce dost

Právník na telefonu již nyní nejčastěji pomáhá v oblasti ochrany práv pacienta, výkladu práv a povinností či v otázkách práva na informace, ať už u pacienta či jeho blízkých a příbuzných. Řeší rovněž pochybení a sankce při poskytování lékařské péče nebo pracovně právní vztahy v souvislosti s pracovními úrazy či nemocemi z povolání. Právník také může pomoci se sepsáním žádostí, objednávek, uplatnění nároku, stížností a v řadě dalších procesů.

„V současné době se na linku obrací klienti s dotazy ohledně pracovních úrazů, možností stížnosti na zdravotnická zařízení, reklamací na poskytnutou zdravotní péči či s dotazy ohledně nakládání se zdravotní dokumentací. Ačkoliv jde o právní poradenství pro oblast zdraví, volající pokládají občas i zcela nezdravotní dotazy, například ohledně pokut MHD a jejich vymáhání,“ uvedl David Kostka, ředitel úseku zdravotní politiky Zdravotní pojišťovny Metal-Aliance.


Autor: Daniela Tauberová

21.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Miloš Zeman a Andrej Babiš
2 9

Skeptické Česko a proevropské Slovensko, píší o nás ve světě

Nový adrenalinový rekord: 245 odvážlivců skočilo z mostu

/VIDEO/ Nový světový rekord v kategorii "hromadné skákání z mostu" dnes pokořili odvážlivci v brazilském Sao Paulu. V jeden okamžik seskočilo z mostu metodou bungee jumping 245 vyznavačů adrenalinu.

Politolog Zdeněk Zbořil předpokládá rozpad okamurovců

Co voliči volbami v Ústeckém kraji vzkázali politikům? Politolog Zdeněk Zbořil k drtivému vítězství hnutí ANO uvedl, že z výsledků voleb z Ústeckého kraje, podobně jako v celé ČR, cítí touhu občanů po zázraku.

Rath zavalil soud přívalem slov, předseda senátu je prý podjatý

V minulosti chodíval někdejší středočeský hejtman David Rath do jednací síně oholen, v pondělí se v budově Krajského soudu v Praze objevil s vousatou tváří – jinak se ale příliš mnoho nezměnilo.

Psi na politických jednáních? Macronův mazlíček se vymočil v Elysejském paláci

/VIDEO/ Pokud na politická jednání s sebou berete své mazlíčky, může dojít k trapným okamžikům. Vyprávět by o tom mohl francouzský prezident Emmanuel Macron. Jeho labrador Nemo se vymočil u krbu právě během politického jednání. Prezident se snažil působit profesionálně a záležitost přejít s úsměvem.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT