Přidejte na pohybu
„Je potřeba si jednoho dne říci, že je načase změnit svůj životní styl a uvědomit si, že dosavadní způsob stravování nebyl správný,“ radí profesor Vladimír Teplan, odborný garant výživového programu Cambridge Weight Plan. Hlavním faktorem nadváhy a obezity je hlavně dlouhodobý příjem energie, jenž je vyšší než její výdej. Obraťte tedy jejich poměr. Zamakejte na sobě!

Překonejte první překážky
Vytrvejte! Když se vám podaří udržet tempo dietního plánu po tři týdny v kuse, máte vykročeno k úspěchu. Motivací pro vás mohou být také první výsledky. Zapojte do svého plánu další lidi nebo si jednoduše najděte skupinu se stejným cílem. Nejenže před sebou nemáte tolik ostychu jako před cizími lidmi, ale navíc se vzájemně motivujete, protože jste si neustále na očích.

Myslete na váš cíl
Vyhýbejte se stresu a myslete na svou metu. Zajistěte si podporu přátel, rodiny i partnera. Vliv stresu a zběsilé snahy dostat se do formy působí kontraproduktivně. Když něco nejde, vždy se přeci můžete nacpat báječným jídlem, ne?! Mnozí lidé totiž zahánějí jakékoliv neúspěchy právě chutným soustem.

Dejte si pauzu
Lehké saláty a kukuřičné bio chlebíčky už nemůžete ani vidět? Pauza nikomu neuškodí, ale během ní nesmíte znovu přibrat. Pokud cítíte vyhoření, přemýšlejte, jak změnit pohybovou aktivitu nebo zařadit chutné, ale nízkoenergetické potraviny „Zkuste občas vybočit ze stereotypu a vyzkoušejte jídla, která jste nikdy neochutnali. Pokud hledáte inspiraci, zajděte si třeba do vegetariánské restaurace,“ radí výživový poradce Ing. Lukáš Vrána.

Snít nebo být?
Stokrát upadnete, ale také vstanete! Líbíte se sami sobě nebo svému partnerovi? Vaše okolí je vaším rozhodčím, ale skutečný klíč k lepší postavě i pevnějšímu zdraví je realizovatelný: buďte vytrvalí a cílevědomí. Dokážete to, pokud se výzvě postavíte čelem.