Efektivní hubnutí souvisí podle Černotové s vyváženou hormonální hladinou. Za ženskou postavu odpovídají hormony estrogen a progesteron. S jejich úbytkem, což se děje i při příliš namáhavém sportování, nastávají metabolické změny a mění se ukládání tuků, zejména v oblasti břicha, pasu a prsou. Stoupá také chuť k jídlu. Sportování proto má být přiměřené, optimální je kombinovat sport s hormonální jógou. „Metabolismus bude aktivován cvičením a svaly budou procvičovány díky józe," vysvětlila.

Důležitá je také dobrá nálada, aby se smutek nezaháněl jídlem, i v tom podle ní pomáhá jóga. Veškeré změny, stravovací i sportovní, radí Černotová zavádět postupně.

Změně jídelních návyků by měl předcházet rozbor jídelníčku. Člověk by si měl zapisovat vše, co a kdy sní a vypije. Včetně uzobávání mezi jídly, dojídání po dětech či ochutnávání při vaření. „Po týdnu si seznam projděte. Snadno zjistíte, kolik si dopřáváte tučného, sladkého, bílého pečiva a alkoholu. A kolik třeba rybího masa, zeleniny a ovoce, vody bez bublin, zeleného, ovocného či bylinkového čaje," řekla.

Když se člověk začne zdravěji stravovat a dodržuje pitný režim, což je 2,5 až tři litry tekutiny denně, metabolismus se zrychlí. Na rozdíl od hladových diet, které metabolismus zpomalují. Při hubnutí se tělo zbavuje škodlivin, jejich odplavování pomáhá šťáva z černé jeřabiny či aloe vera. Černotová také radí jako dobré pomocníky květové esence, prodávají se v lékárnách. Pomáhají prý posílit pevnou vůli, určit reálné cíle a pomohou i se závislostí, ať už je to jídlo či zahánění nudy jídlem.