Jestliže jste se rozhodli žít zdravě, měli byste také něco vědět o zásadách racionální výživy. Nestačí vyměnit bílé pečivo za celozrnné a z jídelníčku vyřadit čokoládu a smažené brambůrky.

O co jde

Důležité je, abyste ke svému stravování přistoupili zcela odlišným způsobem a změnili zažité stravovací návyky. Poradíme vám, co je nutné dodržovat, abyste se cítili fit.

Racionální stravování je takové, které tělu ve všech směrech prospívá. Skládá se z kvalitního jídla s dostatkem potřebných živin, jež podporují správný vývin a fungování celého organismu, fyzickou a psychickou aktivitu a udržují hmotnost člověka v optimálních hodnotách.

Vitálnější a zdravější

Jakmile si na nový stravovací režim zvyknete, brzy se dostaví první výsledky. Budete se cítit vitálnější, zdravější a lépe naladění. Zkuste si jídelníček naplánovat dopředu a těšte se, co dobrého si doma připravíte. Z nakupování zdravých potravin si udělejte příjemný rituál. Naučte se číst v tabulkách s nutričními hodnotami, které jsou uvedené na obalech každého výrobku. Zjistíte tak, co jíte.

Na příští týden se mohou těšit ti z vás, kteří se rozhodli cvičit s námi. Dozvíte se, co dělat a jaké si osvojit návyky, aby cvičení mělo smysl.

Zdroj: Fithall

12 DŮLEŽITÝCH ZÁSAD

- Konzumujte pestrou a přiměřenou stravu, která je úměrná vašemu energetickému výdeji. Měla by být převážně rostlinného původu, s nízkým obsahem jednoduchých cukrů, tuků a kuchyňské soli.

- Váš jídelníček by měl obsahovat komplexní polysacharidy (jejich zdrojem jsou obiloviny, luštěniny, zelenina, ovoce a brambory), nízkotučné mléčné výrobky (hlavně zakysané), libové maso, ryby a sóju.

- Potraviny upravujte vařením, dušením a pečením.

- Smaženým potravinám, fast foodům, uzeninám a tučným omáčkám se vyhýbejte.

- Dodržujte pitný režim (1,5 až 3 litry tekutin denně).

- Omezte pití alkoholu (maximálně 20 gramů čistého alkoholu denně).

- Pravidelně provozujte nějakou fyzickou aktivitu (nordic walking, různá posilovací cvičení, práce na zahradě a podobně).

- Jezte menší porce, ale častěji. Ideální je, když si stravu rozdělíte do pěti částí. Snídaně – svačina – oběd – svačina – večeře. Poslední jídlo snězte dvě až tři hodiny před spaním. Jedině tak si udržíte ideální váhu.

- Dejte přednost čerstvým potravinám před polotovary.

- Máte-li rádi sladkosti, úplně se jim vyhýbat nemusíte. Jen je omezte a krémové dorty vyměňte za ovocné nebo tvarohové dezerty.

- Cukry konzumujte převážně v takzvané komplexní podobě – tedy v celozrnných pekárenských výrobcích, müsli, bramborách, přírodní rýži a podobně. Omezte konzumaci bílého pečiva.

- Na jídlo si udělejte čas. Nehltejte a snažte se najíst v klidu.

Zdroj: Youtube

Fithall - Logo nové.