Nejdůležitější rada zní: Vyhněte se klasické majonéze! Buď ji nahraďte verzí light, nebo použijte zakysanou smetanu, jogurt či sojanézu. A co zkusit letos salát bez majonézy?

Ryba přeci musí být! Češi ale nejsou zrovna rybími gurmány. Přitom stačí několik jednoduchých triků a ani příznivci klasiky nepoznají rozdíl. Nepodléhejte přesvědčení, že smažení na panenském oleji či margarínu udělá pokrm automaticky zdravějším, sáhněte po řepkové variantě. Nahradit lze i trojobal například sezamovým semínkem. Smažení se můžete úplně vyhnout a kapra připravit v troubě, podusit v páře, či dokonce udělat v parním hrnci. Nabízí se i možnost nahradit tučnou sladkovodní rybu zdravější mořskou variantou, lososem, treskou či tuňákem.

Rady na pálení žáhy
Pokud se objeví typické obtíže, osvědčenou první pomocí je stará dobrá jedlá soda. Doporučuje se žvýkat žvýkačku, neboť zvyšuje produkci slin v ústech. Trávení potravy urychlí i jablečný ocet, který navíc pomáhá potlačit typickou bolest spojenou s pálením žáhy. Podobné účinky má rovněž zázvor, česnek, kurkuma (i ona urychluje trávení a obnovuje sliznici jícnu), med, aloe vera, mandle, ovoce, čerstvé šťávy nebo skořice.

Rady na žlučník
Pokud trpíte na žlučníkové záchvaty, je nejlepší dodržovat životosprávu, pravidelnost v jídle, servírovat menší porce i dostatečně pít. Je nutné se vyhýbat kombinaci tučného, těžko stravitelného jídla s pitím alkoholu. Omezte všechny mastné, grilované a kořeněné pokrmy, tučná masa, uzeniny a vnitřnosti, zeleninu způsobující nadýmání, čokoládu, kakao, šlehačku, ořechy, žloutky, vaječné pokrmy, majonézu, dresinky a tučné omáčky.

Rady na průjem
Pijte po lžičkách osolený černý čaj, sáhněte po heřmánku či odvaru z malinových listů. Skvělé jsou banány (obsahují hořčík a draslík, které tělo průjmy vylučuje), borůvky, strouhané jablko či sušené švestky, zkuste i šťávu ze zakysaného zelí nebo strouhaný křen s cibulí. Protizánětlivé účinky má i netradiční laskomina, která je ovšem dobrým nástrojem proti bakteriím ve střevech, a to česnek vyvařený v mléce.