Slavnostní vernisáž se uskutečnila ve výstavním sále Klubu kultury Velká Bíteš. Ředitelka školy Blanka Gaizurová a učitelka speciální třídy Lenka Oberreriterová přivítaly padesát návštěvníků. Zastupitel města Alois Koukola ocenil náročnost práce ve speciálním školství a zdůraznil jeho nezastupitelnou úlohu v dalším vzdělávání.

Pro výstavu byla vybrána témata z programu „Škola podporující zdraví", která speciální škola již patnáct let zahrnuje do svých vizí. „Partnerství je jedním z hlavních pilířů koncepce školy. Cítíme se plnohodnotnými partnery ve spolupráci s ostatními organizacemi a zřizovatelem. Velmi důležité je pro nás partnerství uvnitř školy s aktivním zapojením žáků a rodičů. Velmi si ceníme otevřené komunikace a podpory ze strany rodičů. Je to základní stavební kámen při kvalitním vzdělávání dětí se specifickými potřebami," uvedla Gaizurová.

Ve výstavním sále je umístěno na šedesát děl, která vznikala na základě principu spolupráce celé třídy. Žáci se museli dohodnout na výběru barev, technice, zpracování i finálního doladění díla s použitím nástrojů či doteků rukou a nohou. „Práce na velkoformátových dílech probíhaly venku na svěží zelené trávě při krásném jarním sluníčku. Pozitivní naladění celého dne se přeneslo i na práce dětí. Tvoření je zaujalo natolik, že po skončení si vyprosily zbytkové ořezy a využily je pro další ztvárnění," řekla Oberreiterová.

Dalším ztvárněným tématem se stala pohoda prostředí. Žáci měli zachytit důležitý moment, zážitek, nebo oblíbenou činnost a vytvořit dějové leporelo. Vytvořili tak dílka s konkrétním i abstraktním obsahem. Důležitým momentem v lidské práci je motivace. Poslední ztvárněná oblast patřila právě této oblasti. Pomocí koláží jsme s dětmi objevovali, co je pro ně v životě důležité, čím si léčí smutné chvilky, co je pro ně odměna. „Vznikly tak práce, ve kterých se objevují dívčí záliby jako je např. nakupování, ale často se objevovala i témata výletů, rodiny či pohlazení," okomentovala Oberreiterová.

Vernisáž doprovodila hudební improvizace dětí za užití netradičních hudebních nástrojů, které se efektivně využívají v procesu vzdělávání ve třídách i ve speciální místnosti snoezelen. Závěr vernisáže patřil poetickému příběhu „Kouzelná bezová větvička" v podání lektorky muzikoterapie Svatavy Drlíčkové. Výstava je realizována v rámci projektu Krásné tři, který je zaměřen na podporu naplňování a propagace principů Agendy 21 a Zdraví 21 v Kraji Vysočina.

Slavnostní vernisáž se uskutečnila ve výstavním sále Klubu kultury Velká Bíteš. Ředitelka školy Blanka Gaizurová a učitelka speciální třídy Lenka Oberreriterová přivítaly padesát návštěvníků. Zastupitel města Alois Koukola ocenil náročnost práce ve speciálním školství a zdůraznil jeho nezastupitelnou úlohu v dalším vzdělávání.

Pro výstavu byla vybrána témata z programu „Škola podporující zdraví", která speciální škola již patnáct let zahrnuje do svých vizí. „Partnerství je jedním z hlavních pilířů koncepce školy. Cítíme se plnohodnotnými partnery ve spolupráci s ostatními organizacemi a zřizovatelem. Velmi důležité je pro nás partnerství uvnitř školy s aktivním zapojením žáků a rodičů. Velmi si ceníme otevřené komunikace a podpory ze strany rodičů. Je to základní stavební kámen při kvalitním vzdělávání dětí se specifickými potřebami," uvedla Gaizurová.

Ve výstavním sále je umístěno na šedesát děl, která vznikala na základě principu spolupráce celé třídy. Žáci se museli dohodnout na výběru barev, technice, zpracování i finálního doladění díla s použitím nástrojů či doteků rukou a nohou. „Práce na velkoformátových dílech probíhaly venku na svěží zelené trávě při krásném jarním sluníčku. Pozitivní naladění celého dne se přeneslo i na práce dětí. Tvoření je zaujalo natolik, že po skončení si vyprosily zbytkové ořezy a využily je pro další ztvárnění," řekla Oberreiterová.

Dalším ztvárněným tématem se stala pohoda prostředí. Žáci měli zachytit důležitý moment, zážitek, nebo oblíbenou činnost a vytvořit dějové leporelo. Vytvořili tak dílka s konkrétním i abstraktním obsahem. Důležitým momentem v lidské práci je motivace. Poslední ztvárněná oblast patřila právě této oblasti. Pomocí koláží jsme s dětmi objevovali, co je pro ně v životě důležité, čím si léčí smutné chvilky, co je pro ně odměna. „Vznikly tak práce, ve kterých se objevují dívčí záliby jako je např. nakupování, ale často se objevovala i témata výletů, rodiny či pohlazení," okomentovala Oberreiterová.

Vernisáž doprovodila hudební improvizace dětí za užití netradičních hudebních nástrojů, které se efektivně využívají v procesu vzdělávání ve třídách i ve speciální místnosti snoezelen. Závěr vernisáže patřil poetickému příběhu „Kouzelná bezová větvička" v podání lektorky muzikoterapie Svatavy Drlíčkové. Výstava je realizována v rámci projektu Krásné tři, který je zaměřen na podporu naplňování a propagace principů Agendy 21 a Zdraví 21 v Kraji Vysočina.

Eva Ulmanová