Na definitivní podobě stavby a způsobu financování sevčera dohodli ministři dopravy obou zemí: Němec Wolfgang Tiefensee a jeho dánský resortní kolega Flemming Hansen.

Silniční most překlene úžinu mezi Německem a Dánskem v devatenáctikilometrovém úseku mezi přístavem Puttgarten na německém ostrově Fehmarn a městečkemRødby na dánském ostrově Lolland.

Půjde o čtvrtý největší most svého druhu na světě - delší už stojí jen v Číně a Severní Americe.

Spojnice přes úžinu by měla vyrůst do roku 2018 a náklady se vyšplhají na 5,5 miliard eur. Ponese je však jen dánská strana, která je na rychlé cestě do Německa více zainteresována. Zlomek nákladů převezmetaké Evropská komise.

Most postaví se státní garancí konsorcium dánských stavebních firem. Náklady by se postupně měly vrátit z výběru mýta.

Podle nejnovějšíhoprojektového návrhu bude mít stavba po dvou jízdních pruzích pro silniční dopravu po každé straně a dvě železniční koleje uprostřed mostní konstrukce.

Most budekopírovat stávající dráhutrajektu, který provozuje firma Scandlines. Za přibližně stejnou cenu se ale motoristé po mostě dostanou přes úžinu o hodinu rychleji.Z Hamburku do Dánska se tak cesta zkrátí na tři a půl hodiny.

Včerejší rozhodnutío zahájení stavby završilo téměř třicet let debat ospojení obou břehů frekventované mořské úžiny. Uvažovalo se přitom nejen o mostě, ale také o tunelu.

Myšlenka podvodní cesty ale definitivně padla poté, co se obdobný tunel mezi Francií a Británií ukázal jako neefektivní.