Z tub a lahviček opalovacích krémů a olejů tak bude muset zmizet tvrzení typu "blokuje sluneční paprsky", "dokonalá ochrana" nebo "bezpečné slunění".

"Spotřebitelé potřebují jasnou, přesnou informaci, a mají tak právo na odpovídající značení," řekla eurokomisařka pro otázky spotřebitelů Meglena Kuneva.

Většina farmaceutických firem už prodává krémy s novým značením, přestože by teoreticky mohly využít až ročního odkladu.

Nové obaly budou muset obsahovat také logo připomínající UVA záření, proti němuž dosud neexistuje účinná ochrana. Tato část spektra ultrafialového záření přitom podle nejnovějších studií způsobuje stárnutí kůže a pravděpodobně také rakovinu kůže.

Povinné bude také nově jednotné řazení ochranných faktorů (SPF) do kategorií. Nemělo by se tak stávat, že krém s faktorem 15 bude jedna firma značit jako střední ochranu, zatímco jiný výrobce ho zařadí do kategorie vysoké ochrany.

Doplňkového značení se ale nové nařízení nijak nedotkne nadále tak zůstane v platnosti například britský systém hvězdiček.