Důvod? Vedení to dostalo příkazem od státního úřadu, který má regulaci médií na starosti. Posluchači od teď mohou poslouchat BBC v ruštině jen na krátkých a středních vlnách. Dostupné je také na internetu.

"Nedokážeme pochopit, jak to, že licence je najednou přerušena takovým způsobem, který neodpovídá původní dohodě a dokumentům," reagloval šéf světového zpravodajství BBC Richard Sambrook.

"Je to propaganda"

Podle Sambrooka licence dovolovala Rádiu Bolšoje, aby 18% jeho vysílání tvořil obsah, vyráběný v zahraničí. S tím ale údajně ruský regulátor nesouhlasí.

"Každé médium, financované vládou, je propaganda není to myšleno špatně, je to fakt," argumentoval navcí mluvčí společnosti Finam, jež Radio Bolšoje vlastní.

BBC s tím nesouhlasí a odvolává se na svůj přísný novinářský a etický kodex, který vlivu britské vlády brání.

Může za to diplomatická roztržka?

Důvodů pro odstřižení ruského vysílání BBC z éteru je podle kritiků víc. Rusko čekají v prosinci a březnu parlamentní a prezidentské volby. Kreml tak údajně začíná omezovat média ve svůj prospěch.

Britsko-ruské vztahy jsou teď navíc nejchladnější za poslední roky. Obrat souvisí s nevyjasněnou smrtí bývalého sovětského agenta a britského občana Alexandra Litviněnka.

Londýn si stěžuje, že Kreml nechce spolupracovat a vydat podezřelého byznysmena. Moskevští prokurátoři to odmítají a argumentují ústavou.