Obě skupiny přitom spí přibližně stejně dlouho. Liší se však kvalita jejich spánku.

"Lidé, kteří užívají elektronická média jako internet, by si měli uvědomit, že dlouhodobé vysedávání před monitorem nebo televizorem může vést k nedostatečnosti spánku," tvrdí výzkumný pracovník univerzity v Osace Nakamori Suganuma.

Nejde o kvantitu, ale kvalitu

Téměř polovina z šesti tisíc respondentů, kteří se účastnili průzkumu japonské univerzity,se shodla, že dlouhé hodiny před televizní obrazovkou nebo počítačem kazí jejich spánek.

Tento pocit se u lidí úměrně zvyšovals dobou strávenou u elektronických médií. Přitom celková doba spánku se snížila jen o 12 minut.

A podle Suganumy jiinternet v tomto ohledu ovlivňuje více nežtelevize.

Přístroje berou spánek i dětem

Obdobný výzkum, tentokrát ne dětech, proběhl před pár lety ve Velké Británii. Výsledky ukázaly, že počítače, televize a jiné technické vymoženost připravují děti ve věku čtyři až deset let opotřebné hodiny spánku.

Jaké to může mít dlouhodobé následky na jejich fyzické i psychické zdraví, se zatím vědci mohou jen dohadovat. Jisté prý však je, že snížená kvantita i kvalita spánku jim nic dobrého nepřinese, píše BBC.