Davis Allen Cripe se v dubnu zhroutil poté, co vypil latté, velký nealkoholický nápoj Mountain Dew a energetický nápoj během pouhých dvou hodin. Šestnáctiletý hoch zemřel při "srdeční události vyvolané kofeinem, který způsobil pravděpodobnou arytmii".

Ilustrační foto.
Ukrajina zablokovala ruské internetové služby, včetně sociálních sítí

Mladík v době kolapsu netrpěl žádnou srdeční vadou. Podle koronera Garyho Wattse se nejedná o předávkování kofeinem."Neříkáme, že to bylo celé množství kofeinu v trávicím systému, byl to jen způsob, jakým byl po tak krátké časové období požit, což způsobilo srdeční arytmii," řekl agentuře Reuters Watts

Kofein by pravděpodobně nebyl považován za faktor smrti, pokud by svědci nesdělili policistům, co pil před smrtí, uvedl k události koroner. Hlavní svědek nedokázal říct, který značkový energetický nápoj Davis vypil, ale řekl, že byl velikosti velkého nealkoholického nápoje.

"Neříkáme, že kofein je zlo," řekl Watts. "Jen lidé musí věnovat pozornost kolik kofeinu zkonzumují, stejně jako u alkoholu nebo cigaret."
Americká pediatrická akademie už upozornila děti a mládež, kteří konzumují energetické nápoje, že jejich přísady nebyly testovány na dětech a "nikdo tak nemůže zajistit, že jsou v bezpečí".

Ilustrační foto.
Vanilkové oplatky stejně slané jako arašídy. Dávejte si pozor na skrytou sůl

Podle asociace mají  tyto nápoje vedlejší účinky včetně nepravidelných srdečních tepů a změn krevního tlaku. Většina energetických nápojů obsahuje kofeinový ekvivalent tří šálků kávy a až 14 čajových lžiček cukru. Davis možná spotřeboval až 470 mg kofeinu za necelé dvě hodiny.

V roce 2015 Evropský úřad pro bezpečnost potravin uvedl, že pití více než 400 mg kofeinu by mohlo vést ke zvýšení srdeční frekvence, vyššímu krevnímu tlaku, nepravidelnému srdečnímu tepu, třesu, nervozitě, nespavosti a záchvatům paniky.

Jezdící prkénko se stabilizátorem vzplálo za posledních devět měsíců ve Švédsku osmačtyřicetkrát.
Švédové bijí na poplach: hoverboardy způsobily desítky domácích požárů