Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...

Američtí vědci objevili nového dinosaura s velkými rohy

Salt Lake City - Odborníci z amerického Utahu objevili nový druh dinosaura, který žil před 76 miliony lety. Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Vědci svůj objev popsali v nejnovějším čísle britského časopisu Proceedings of the Royal Society B.

18.7.2013 2

Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Foto: zeit.de

„Dinosaurus měl široké tělo, dorůstal délky 4,5 metru a vážil 2,5 tuny," uvedla Patti Carpenterová, mluvčí Národního historického muzea v Salt Lake City. Vyznačoval se obrovským nosem a velmi dlouhými zatočenými rohy, které mu čněly přímo nad očima. Vědci údajně nic podobného dosud nespatřili. „Tento dinosaurus nás naprosto ohromil. Nikdy jsme nepředpokládali, že by mohl vypadat právě takto – v rámci jeho skupiny je to zcela abnormální," uvedl pro BBC jeden ze členů vědeckého týmu, doktor Mark Loewen z univerzity v Utahu.

Paleontologové objevili ostatky dinosaura již v roce 2006 v poušti právě v Utahu, nicméně dlouhá léta trvalo, než se jim podařilo fosílii detailně nastudovat.

Nasutoceratops titusi patří do známé skupiny Triceratopsů, tedy rohatých dinosaurů. První část jeho jména odkazuje na jeho velký nos, druhá pak na známého amerického paleontologa Alana Tituse.

18.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
Miloš Zeman v Plzni

SLEDUJTE ON-LINE: Zeman ve spalovně: chválil platy i citoval z Bible

Lidé tráví na mobilu tři hodiny denně. Telefonují ale čím dál méně

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod.

Zdravotničtí záchranáři pro urgentní medicínu musí zastupovat lékaře

Mají za sebou přes deset let praxe, absolvovali 652 hodin dlouhý specializační kurz a často vyjíždějí k těm nejnáročnějším zásahům. To jsou zdravotničtí záchranáři pro urgentní medicínu, kteří slouží v Praze. V hlavním městě zasahují už rok, od loňského října do konce letošního září ošetřili 2893 pacientů.

Úmrtí europoslance Ransdorfa prošetřila policie. Nic protiprávního nezjistila

Pražská policie odložila prošetřování okolností úmrtí europoslance Miloslava Ransdorfa (KSČM) s tím, že nezjistila nic protiprávního. Dnes to uvedl policejní mluvčí Tomáš Hulan. Ransdorf náhle zemřel loni v lednu ve věku 62 let. O prošetření smrti usilovala politikova rodina, která skon dávala do souvislosti s Ransdorfovým zadržením ve Švýcarsku.

Podzimní mlhy zkomplikovaly život řidičů. Silnice do Prahy zažily kolaps

Totální kolaps na příjezdu do metropole od Mladé Boleslavi, velké komplikace i na cestě od Nového Strašecí. To ve středeční ranní dopravní špičce zažívali řidiči mířící do Prahy od východu od západu.