Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bělorusko: o zdražování a nezaměstnanosti se nepíše

Minsk - Běloruské úřady údajně zakázaly místním novinářům psát o hospodářské a valutové krizi, která zemi postihla.

4.5.2011 1
SDÍLEJ:

Alexdandr LukašenkoFoto: AP PHOTO/Nikolai Petrov

Kancelář prezidenta Alexandra Lukašenka podle ruského listu Kommersant svolala zvláštní "ideový seminář" šéfredaktorů státních médií, na kterém jim doporučila nezařazovat příspěvky o padajícím kurzu běloruského rublu, nezaměstnanosti a růstu maloobchodních cen.

Bělorusko se potýká s vážným měnovými problémy, které začátkem letošního roku vyvolalo masové skupování valut. Cizí měnu Bělorusové nakupovali z obavy před očekávanou devalvací běloruského rublu. Pro řešení krizové situace musel stát uvolnit značnou část svých valutových rezerv. Minsk rovněž od března jedná s Moskvou o půjče ve výši tří miliard dolarů (téměř 50 miliard korun).

Bezprostřední příčinou nervozity běloruské vlády se stala zpráva šéfa místního statistického úřadů, z níž tisk bohatě citoval. Ve zprávě se uvádělo, že v důsledku valutové krize v zemi na 600.000 lidí "pozastavilo svou pracovní činnost", jinými slovy přišlo o práci. Skokové zvýšení nezaměstnanosti vyvolal nedostatek valut, který blokoval dovoz nezbytných surovin a součástek.

Mediální politika Lukašenkova režimu je vystavena sílící kritice doma i v zahraničí, zejména po loňských prezidentských volbách, které opozice označila za zfalšované. Články tvrdě kritizující režim koncem dubna vedly k uzavření dvou opozičních listů Naša Niva a Narodnaja Volja. Jejich politické zpravodajství údajně poškozovalo veřejné zájmy a očerňovalo státní úřady.

Stoupenci opozičních novin dnes v Minsku zorganizovali protestní akci na státem sponzorované výstavě "Sdělovací prostředky Běloruska", na níž se měly možnost představit hlavní noviny a internetové servery podporující režim. V okamžiku, kdy na výstavě promluvil ministr informací Aleh Praljaskovski, začala skupina opozičních aktivistů demonstrativně nahlas předčítat články ze zakázaných novin.

Autor: ČTK

4.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
David Rath
AKTUALIZOVÁNO
1 21

Rath ostrouhal. Pražský městský soud zamítl část jeho žaloby, zbytek projedná

Ilustrační foto
16 7

Sedmiletý chlapec jel načerno, dluh přišli vymáhat exekutoři

Policie vyklidila ekonomku kvůli bombě. Před budovou postávají davy studentů

U Vysoké školy ekonomické (VŠE) v Praze byla dnes nahlášena bomba. Policie budovu evakuovala.

Kulhánek má poslaneckou podporu pro kandidaturu na prezidenta

Mezi účastníky lednových prezidentských voleb se zařadí i bývalý šéf mladoboleslavské automobilky Vratislav Kulhánek. K dispozici má 23 podpisů poslanců. Na tiskové konferenci to řekl miliardář a předseda obnovené ODA Pavel Sehnal, který Kulhánkovi kandidaturu platí. Kulhánek podle něj už minulý týden kandidaturu oznámil na ministerstvu vnitra. K dispozici má také 35 tisíc podpisů voličů.

Příprava na teror. V Pardubicích se koná největší evakuační cvičení v Česku

/ROZHOVOR/ Pardubice chtějí tvrdá data o tom, jak by město a záchranáři zvládli skutečný útok. Žádná papírová škatulata - do pohybu se dnes dají stovky figurantů v největším evakuačním cvičení v České republice.

Trest za autonehodu: Sexuolog Weiss dostal dva a půl roku s podmínkou

Vinen dle obžaloby a trest na dva a půl roku podmínkou na tři roky. Tak zněl dnešní rozsudek nad známým pražským sexuologem Petrem Weissem. Zároveň dostal zákaz řízení na dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení