„Ano je to jedna z možností. Síť se namotá na lodní šroub, tak zajistíme bezpečné vypnutí motoru a poté můžeme naložit uprchlíky na naši loď,“ řekl k tomu pro Daily Telegraph důstojník, který má na vnitru na starosti zneprůchodnění kanálu La Manche migrantům, Dan O’Mahoney.

Ruský opoziční politik Alexej Navalnyj
Reakce na otrávení Navalného: EU uvalí sankce na šest osob a jednu firmu

Tento způsob boje proti nelegální migraci je novou taktikou z celé řady nečekaných nápadů, které se z ministerských kanceláří dostaly na veřejnost. Jak píše Guardian, už se zvažovalo umisťování zadržených migrantů na ropné plošiny, nebo jejich odeslání na ostrov Ascension v jižním Atlantiku, který, mimochodem, není příliš daleko od známějšího ostrova sv. Helena, kde dožil pod britským dohledem sám Napoleon.

Nadějný se jevil i plán na speciální vodní dělo, které by bylo schopné vytvořit vlnu, jež by zatlačila zpět připlouvající čluny z kontinentu. I O’Mahoney připustil, že sítě jsou jen jednou z variant boje proti připlouvajícím.

Zásah na migrující loď

Zatímco počet lidí, kteří připlouvají na ostrov na malých lodích, se letos zvýšil téměř čtyřnásobně na více než 7 000, celkový počet žádostí o azyl, které britská vláda obdržela v období od dubna do června, se snížil téměř na polovinu, v porovnání s prvními třemi měsíci roku, tedy z doby, než udeřila pandemie. I to tedy může být důvod zvýšené kreativity na vnitru.

„Rozhodně jsme velmi, velmi blízko chvíle, kdy provedeme bezpečný zásah na migrující loď, vyzvedneme migranty na palubu naší lodi a poté je odvezeme zpět do Francie,“ dodal důstojník.

Heschy Tischler je newyorkský ortodoxní Žid, kandidát do městské rady Brooklynu a hlavní tvář protestů proti nošení roušek
Chasidé z Brooklynu odmítají nosit roušky. Jejich lídr byl zatčen

A jeho slova podpořila i ministryně vnitra Priti Patel, která minulý týden na virtuální konferenci Konzervativní strany mimo jiné přislíbila nové zákony zakazující azyl těm, kteří používají neoficiální cesty ke vstupu do Velké Británie.

Francie sice k britským nápadům zatím mlčí, ale i tak O’Mahoneyovy nápady, jak zastavovat lodě v Doverské úžině, nezůstaly bez odezvy. Bývalý ředitel Mezinárodního námořního výzkumného centra Univerzity v Cardiffu Tony Lane je rovnou označil za pirátské. „Byl bych velmi překvapen, kdyby nedošlo ke shodě všech mezinárodních námořních institucí a úřadů, že jakékoliv opatření, jež má dopad na bezpečnou plavbu, je zjevným porušením Mezinárodní úmluvy o bezpečnosti na moři,“ řekl pro Guardian.