"Počáteční odhad hrubých nákladů na přerušení provozu se pohybuje kolem 80 milionů liber," uvedl ve čtvrtek 15. června Willie Walsh, výkonný ředitel společnosti International Airways Group (vlastníka British Airways) na schůzi akcionářů v Madridu. "British Airways usilovně pracují na tom, aby zajistily co nejrychlejší odškodnění cestujících," dodal.

Letecká společnost zrušila ve dnech od 27. do 29. května celkem 726 letů po celém světě. Neodbaveno tak zůstalo přibližně 75 tisíc cestujících. Přerušení způsobilo chaos na londýnských letištích Heathrow a Gatwick.

Podle Walshe způsobil výpadek "lidský faktor", konkrétně chyba inženýra, který "nekontrolovaným a nenařízeným způsobem" odpojil a poté znovu připojil energetický zdroj k datovému centru společnosti British Airways.

"Chápu, že můžete udělat chybu při odpojení napájení, ale je pro mě těžké pochopit, jak můžete tento zdroj navíc ještě chybně připojit," řekl Walsh minulý týden na konferenci v Mexiku. Chyba podle něj způsobila, že došlo k "fyzickému poškození serverů a distribučních panelů", kvůli němuž nemohly aerolinky výpadek napájení rychle zvládnout.

Technik, který celou událost způsobil, měl podle Walshe oprávnění být v místnosti, kde k chybě došlo, ale neměl oprávnění k tomu, aby "dělal to, co dělal".  Walsh slíbil, že proběhne nezávislé vyšetřování.