Wilfing je vlastně zkratkovým slovem zahušťujícím větu: What was I looking for? (Co jsem to jenom hledal?). Tento zvyk má sedmina ze 34 milionů britských uživatelů internetu, ale čtvrtina mu věnuje třetinu celkového času, který na internetu tráví.

Podle zjištění organizace YouGov, která sledovala zvyky 2400 Britů, je nejčastějším podnětem pro wilfing nakupování. Nabídka je tak obrovská, že je velmi snadné ztratit soustředění. Muži jsou při tom častějšími "wilfisty" než ženy. Pětina z nich ovšem ztrácí koncentraci hlavně na webových stránkách se zábavou "pro dospělé", tedy týkající se sexu.

Jiný výzkum ale ukázal, že stále více Britů navíc trpí chorobným návykem na internetovou aukční síň eBay. Někteří z dotázaných už tam utratili tisíce liber (libra je přes 40 korun) a uvedli, že raději přihazují v aukci, než by šli na milostné dostaveníčko.

Jiří Majstr sd