„Během námořních zkoušek jsme detekovali závažný problém s těsněním kolem hřídele. Tento problém ale neznamená, že by se HMS Queen Elizabeth nemohla zúčastnit dalších zkoušek. Vadné těsnění by mělo být vyměněno v průběhu několika následujících dní,“ uvedl tiskový mluvčí Královského námořnictva.

Podle BBC se ale britské námořnictvo nejprve snažilo problém ututlat a nyní ho záměrně zlehčuje. „Je to ostuda. O problému s těsněním vědí už pár týdnů, ale nechtěli, aby to ovlivnilo slavnostní uvedení lodi do služby,“ myslí si jeden z oslovených expertů Jonathan Beale. Podle něj do lodi za hodinu nateče přes dvě stě litrů mořské vody.
Zatím není jasné, kolik budou opravy lodi, jež měla být chloubou britského námořnictva, stát. Podle britského ministra obrany Gavina Williamsona by je však měli uhradit výrobci HMS Queen Elizabeth.
„Opravy nebudou stát britské daňové poplatníky ani jedno penny. K uspořádání námořních zkoušek jsme přistoupili právě proto, abychom dokázali včas opravit existující nedostatky,“ tvrdí Williamson.

Plavidlo, jehož celková hodnota přesahuje tři miliardy liber, bylo pojmenované na počest anglické a irské královny Alžběty I., která vládla mezi lety 1558 a 1603. Jedná se už o druhou loď britského námořnictva s označením HMS Queen Elizabeth, přičemž tou první byla bojová loď postavená v roce 1913.
HMS Queen Elizabeth disponuje úctyhodnými rozměry. Délka plavidla totiž činí 280 metrů a jeho hmotnost se pohybuje kolem 65 tisíc tun. Pokud je loď zcela schopná provozu, její posádku tvoří přibližně tisíc osob. Hlavní část její letky přitom tvoří víceúčelové stíhačky F-35B Lightning II a vrtulníky AW101, které jsou určeny zejména pro protiponorkový boj.
HMS Queen Elizabeth je první královskou letadlovou lodí od roku 2010, kdy byl z provozu vyřazen HMS Ark Royal.