Firma měla smlouvu do roku 2020, kdy se mají konat letní Olympijské hry v Tokiju. Ukončila ji ale o tři roky dříve. Nicméně na zimních hrách příští rok v jihokorejském Pchjongčchangu ještě sponzorovat bude. Oznámila to dnes Mezinárodní olympijská komise (IOC).

Podrobnosti, včetně finančních podmínek odchodu firmy, nebyly zveřejněny.

„V dnešním zrychleném světě byznysu rozumíme tomu, že se McDonald's rozhlíží po jiných obchodních prioritách," oznámil Timmo Lumme, jednatel IOC.

„Jako součást našeho globálního růstu přehodnocujeme všechny aspekty našeho byznysu, udělali jsme toto rozhodnutí ve spolupráci s IOC, abychom se zaměřili na jiné priority," oznámila Silvia Lagnado, ředitelka marketingu McDonald's.

McDonaldovy hamburgery se na mezinárodních hrách poprvé objevily v roce 1968. Od roku 1976 je jeden z top sponzorů, každé čtyři roky přispíval více než jednu miliardu dolarů (24 miliard korun).

Fastfoodový řetězec dlouhodobě snižuje svoje náklady a snaží se zvýšit kvalitu svého jídla a restauračního servisu, včetně online objednávek, aby obstál v konkurenci ostatních řetězců rychlého občerstvení.

Pro olympijského sponzora je podle IOC neobvyklé odejít před skončením kontraktu. Například poslední firmou, která se stala sponzorem olympiád, je čínská Alibaba Group, která v lednu podepsala kontrakt do roku 2028.

IOC čelila kritice od zdravotnických organizací za to, že podporuje sponzory, které produkují nezdravé potraviny, jako Coca-Cola a McDonald's.