„Oficiálně je potvrzena smrt 122 lidí. Při obhlídce kajut lodi byly nalezeny ještě dvě mrtvé ženy, považované dříve za nezvěstné,“ uvedlo ministerstvo pro mimořádné situace Tatarstánu.
Bulgarija, postavená v roce 1955 v Komárně v Československu, se potopila během pár minut v bouři, asi tři kilometry od břehu. Přežilo jen 79 z 201 lidí, kteří se podle úřadů nalézali na palubě. Šlo o nejhorší říční neštěstí v Rusku od roku 1983.
Vrak lodi byl o víkendu vytažen z téměř dvacetimetrové hloubky na hladinu a odvlečen na mělčinu. Po podrobné prohlídce vyšetřovateli má být sešrotován.
V souvislosti s potopením lodi vyšetřovatelé zatím obvinili čtyři lidi – ředitelku společnosti, která loď měla pronajatu k turistickým výletům, inspektora, který plavidlo schválil do provozu, a kapitány dvou lodí, které propluly kolem místa neštěstí bez poskytnutí pomoci.
Mnozí komentátoři však považují obviněné jen za „obětní beránky“ a poukazují na zchátralost nejen ruské flotily říčních lodí, ale celé dopravní infrastruktury. To spolu s všudypřítomnou korupci, lhostejností k lidským životům a honbou za ziskem vytváří předpoklady pro další katastrofy.