Naprostá většina z celkových 128 německých bojových letadel musela být odstavena kvůli technickým problémům s obranným systémem, uvedl časopis Spiegel. Podle časopisu se němečtí armádní technici obávají toho, že do krytů snímačů, umístěných pod křídly, uniká chladicí kapalina. V důsledku tohoto problému smí v současnosti létat jen asi deset eurofighterů, tvrdí časopis s odvoláním na nejmenované zdroje.

Bojové vozidlo BVP PUMA.
České zbrojovky by se mohly podílet na výrobě německého transportéru

I letadla schopná vzletu navíc trpí nedostatkem výzbroje, takže pro skutečné bojové nasazení má Bundeswehr v současnosti k dispozici asi jen čtyři stíhačky, uvádí Spiegel.

Nedostatečná armádní vybavenost a připravenost může způsobit, že Německo nebude schopné dostát svým závazkům vůči Severoatlantické alianci (NATO). Podle vojenské zprávy citované Spiegelem se Berlín zavázal poskytnout alianci v případě krizové situace 82 stíhaček.

Turecko umožní začátkem října návštěvu německých poslanců z výboru pro obranu na své letecké základně Inçirlik.
Turci neustoupí. Německé poslance nepustí k jejich letcům na základnu Incirlik

Německá armáda potvrdila, že řeší technické problémy, ale odmítla komentovat konkrétní čísla zveřejněná Spiegelem s tím, že jde o tajné informace. Není to ale zdaleka první problém, který s vojenskou technikou má, a to zejména kvůli dlouhodobé podfinancovanosti armády. Od loňského říijna jsou například mimo provoz všechny německé ponorky, ve špatném stavu jsou i bojové vrtulníky a z celkového počtu 232 tanků Leopard 2 je schopno nasazení jen 95.