„Ve 12:00 mají být napnuta lana," oznámil dnes Wild. Loď má být vyproštěna s pomocí dvou lanových navijáků umístěných na pásových vozidlech po obou stranách Labe a také s pomocí remorkéru. Úkolem této těžké techniky nejdřív bude otočit plavidlo opět podélně k řece. Poté má být loď jménem Albis vlečena kousek proti proudu.

Záchranný útvar HSZ ČR do Drážďan vysílá vyprošťovací tanky, které bude obsluhovat deset příslušníků záchranného útvaru. Spolu s tanky odjedou v noci na pondělí do saské metropole ještě dvě doprovodná vozidla a dodávka s vázacími prostředky, v přepravě je doprovodí od hranic německá policie, oznámila dnes mluvčí HSZ Nicole Zaoralová.

Silný proud

Česká loď v pondělí i s nákladem 800 tun soli při silném proudu zřejmě najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně. Plavidlo tak skončilo v poloze napříč, opřené o mostní pilíře. Uvolnění lodi trvá dlouho hlavně kvůli pomalé překládce nákladu. Ta už je ke dnešku téměř hotová.

Plavidlo blokuje labskou vodní cestu, ale pro obyvatele saské metropole se také stalo vítanou atrakcí. Podle serveru Mopo24 se v uplynulých dnech chodilo na havarovaný kolos podívat mnoho obyvatel Drážďan a také turisté.

Úřad WSA uvedl, že jde o nejhorší lodní havárii na Labi v Sasku do roku 1978.

Loni v prosinci zablokovala lodní dopravu na Labi v Drážďanech na několik dní nákladní loď české společnosti ČSPL, a.s., která uvázla na mělčině nedaleko Mariánského mostu. Vyprostit se ji podařilo až pomocí vodní vlny, kterou z Čech poslalo Povodí Labe.