Nové číslo včera z pultů nemizelo zdaleka tak rychle jako mimořádné vydání po útoku, na nějž se stály dlouhé fronty 
a kterého nakonec vyšlo více než sedm milionů výtisků. „Posledně ho lidé kupovali po desítkách. Před kioskem byla fronta. Nyní se prodává po jednom, po dvou," řekl agentuře AFP jeden z pařížských prodavačů.

I tak ale list počítá, že se nového čísla, které si tentokrát 
z islámu utahuje méně než některá dřívější, prodá 2,5 milionu výtisků. A to je pro časopis, jehož před útokem vycházelo 24 tisíc až 50 tisíc výtisků, velká změna. Magazín, jenž měl na sklonku loňského roku osm tisíc předplatitelů, jich nyní má více než 250 tisíc. Dárci z celého světa časopisu zaslali zhruba čtyři miliony eur.

Požadavky zaměstnanců

Jediní dva přeživší spolumajitelé Charlie Hebdo tak mají místo dříve prakticky bezcenných akcií v ruce slušné jmění. A mnoho řadových zaměstnanců má nyní pocit, že do rozdělování peněz by měli promluvit i oni. Tento spor se podle listu The Wall Street Journal projevil už na redakční poradě necelé dva týdny po útoku. „Nepřipadá v úvahu," odmítal podle Wall Street Journal návrhy na změny ve vlastnické struktuře Sourisseau, známý pod přezdívkou Riss.

Požadavky řadových zaměstnanců odmítá i jeho zástupce Gérard Biard. „Nemyslím, že sdílené vlastnictví je nejlepší způsob, jak řídit noviny. Peníze mohou lidem vlézt na mozek," řekl Biard listu The Wall Street Journal.

Úplně jasné není ani to, jakby mělo vypadat další směřování satirického magazínu. Zatímco část zaměstnanců nechce nic měnit, další skupina to vidí jinak.

„Musíme se stát globálními novinami svobody. Je to velká zodpovědnost," citoval The Wall Street Journal dlouholetého sloupkaře Patricka Pellouxe. Charlie Hebdo už přitom za pomoci deníku Le Monde spustil vlastní mobilní aplikaci a začala vycházet i jeho digitální anglická verze. Na podzim jsou plánovány další změny.

Podle dosavadních prohlášení se však redakce časopisu shodne na tom, že nestojí 
o image magazínu, který si utahuje jen z islámu a jeho vyznavačů. To potvrzuje i nové číslo, na jehož obálce je tentokrát utíkající pes s výtiskem Charlie Hebdo v tlamě, kterého pronásleduje smečka s tvářemi nacionalistické političky Marine Le Penové, exprezidenta Nicolase Sarkozyho, biskupa či ozbrojeného džihádisty. „A je to tady zas," hlásá titulek nad nimi.