Agentura uvedla, že již v souvislosti s vývojem přihlásila dvě stovky patentů. Technologický princip by měl být podobný jako v případě Hyperloopu. Nevídaných rychlostí by měl stroj dosahovat pomocí magnetické levitace v částečném vakuu. Projekt dostal název T-Flight.

Zdroj: Youtube

V první fázi by měly vlaky o rychlosti až tisíc kilometrů v hodině sloužit pouze dopravě v rámci čínských aglomerací. Poté by se měla maximální rychlost zdvojnásobit a moderní spoje by měly propojovat čínské ekonomické zóny v Pekingu, Šanghaji, Wu-chanu, Čcheng-tu a Kantonu. Nejvyšší rychlosti 4000 kilometrů za hodinu by mělo přinést až rozšíření o mezinárodní trasy ve třetí fázi.

Koncept vysokorychlostního transportního systému Hyperloop. Ilustrační foto.
Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

V mezinárodní přepravě by měly být létající stoje nasazeny zejména na Novou hedvábnou stezku. Její projekt oficiálně představil čínský prezident Si Ťin-pching letos na jaře. Záměr s astronomickým rozpočtem 20 bilionů korun by měl ovlivnit třetinu HDP i států světa. Podporuje ho i český prezident Miloš Zeman.

Také konkurenční futuristický plán obsahuje českou stopu. Společnost Hyperloop Transportation Technologies vstoupila do jednání s představiteli Brna o propojení moravské metropole s Prahou a Vídní. Maximální rychlost kapsle v Hyperloopu by však měla činit „pouhých“ 1220 kilometrů za hodinu.

Nová hedvábná stezka
Nová hedvábná stezka Zemana fascinuje, Čínu posiluje