Za osobní auta tam nebudou muset platit žádné dálniční poplatky, i když by je řada spolkových zemí ráda zavedla. Mýtné budou dál platit jen kamiony.

Německo tak zůstane i pro Čechy jedním zposledních míst vEvropě, kde osobní auta jezdí po dálnicích zadarmo.

„Nechceme řidiče dál zatěžovat mýtným nebo dálničními známkami. Peníze se musí najít i jinde,“ slíbil ministr dopravy Wolfgang Tiefensee.

Politikům vBádensku-Würtenbersku se nelíbí, že přes jejich zemi jezdí statisíce cizinců, kteří ani centem nepřispívají na provoz a opravy silnic.

„Nestačí vybírat jen od kamionů, přispět musí i osobáky a turisté,“ navrhoval ve Spolkové radě Wolfgang Reinhardt. Neúspěšně.

Děravé silnice zalepí mýtné od kamionů, které bude čím dál tím vyšší, a také rostoucí daň zbenzínu a nafty, vzkázala vláda.

Němci si navíc nenechají vzít ani svou další výsadu: neomezenou rychlost na dálnicích.

Evropská komise přitom po tamní vládě chce, aby řidiče do roku 2013 přibrzdila. Do vzduchu totiž rychlá auta vypouštějí více oxidu uhličitého, který může za oteplování planety.

„Auta vzácpách nadělají větší škody. Budeme radši investovat do informačních systémů zabraňujících kolonám a vybírat mýto od kamionů, které zácpy obvykle způsobují. Tudy vede cesta,“ myslí si Tiefensee.