Pokud lze užití zakázaných symbolů nacistického Německa považovat za "společensky přijatelné", měly by hry, které je obsahují, dostat povolení, uvedl ve čtvrtek samoregulační orgán. Společensky přijatelné užití přitom znamená to, že symboly musí sloužit k uměleckým nebo vědeckým účelům, popřípadě ke znázornění konkrétních historických událostí. O případu informuje CNN.

Rozhodnutí samoregulační instituce navazuje na celosvětovou debatu, která vznikla po cenzurování videohry "Wolfenstein II: Nový kolos" koncem loňského roku. Děj této videohry se odehrává v alternativním vesmíru, v němž Adolf Hitler stárne po vítězství nacistického Německa v druhé světové válce.

Pro verzi prodávanou v Německu byl digitálně odstraněn slavný Hitlerův knírek a hákové kříže na praporech či na okenních závěsech vystřídaly trojúhelníkové symboly. 

Mezi další hry, jejichž vydavatelé se v Německu museli podrobit cenzuře a odstranit nacistické symboly z děje, se zařadil například příběh z dob studené války Call of Duty: Black Ops, hra South Park: The Stick of Truth, inspirovaná slavným animovaným seriálem Městečko South Park, nebo jiná adaptace slavného díla, hra Indiana Jones a poslední křížová výprava.

Veřejné používání "symbolů neústavních organizací", zahrnujících hákový kříž, keltský kříž, nacistický pozdrav a další symboly spojené s nacistickou stranou, je v Německu trestné a hrozí za ně postih od pokuty až po tři roky vězení. 

Jak poznamenala generální ředitelka samoregulační instituce Elisabeth Seckerová, budou počítačové hry a videohry odnynějška posuzovány stejně jako filmy - ty jsou už dlouho považovány za umělecká díla, a proto se v nich mohou tyto symboly objevovat (stejně jako Hitlerový knír). 

Zákon jako takový se tedy nezměnil - veřejné zobrazování nacistických a dalších zakázaných symbolů nadále zůstává nelegální - ale herní průmysl začal být v jeho rámci nově pojímán. "Díky změněnému pojetí v rámci zákona mohou nyní tyto hry poprvé dostat povolení. Filmy je mají už dlouho a s ohledem na svobodu různých druhů umění je správné, aby je měly i počítačové hry a videohry, uvedla Seckerová.